מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי, אמר היום (שלישי) כי הסוכנות הצליחה להתקין מצלמות בכל אתרי הגרעין באיראן מלבד המתקן לכרג'. גרוסי אמר לעיתונאים כי הוא צופה לקבל עדכונים בקרוב, כאשר יטוס לטהרן, לפני ישיבת מנהלי הסוכנות בנובמבר.

המתקן בקראג' מייצר רכיבים לצנטריפוגות והוא נפגע ביוני במהלך מתקפה לכאורה, בה נהרסה אחת מארבע מצלמות הסוכנות שם. איראן הסירה את המצלמה, מה שגרם להרס הצילומים. 

המתקן היה אחד מכמה אתרים בהם הסכימה איראן להעניק לפקחי סבא"א גישה לציוד ניטור ולהחליף כרטיסי זיכרון במצלמות. הסכם שנתחם ב-12 בספטמבר סייע למנוע הסלמה דיפלומטית בין איראן למערב. 

ביוני דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי המתקפה על מתקן הגרעין בטהרן נעשתה על ידי רחפן ששוגר מתוך איראן. גורם איראני המעורה בפרטי התקיפה מסר כי המתקן היה מפעל לייצור צנטריפוגות להעשרת אורניום. עוד ציין הגורם, כי לא ברור אם נגרם נזק כלשהו למבנה שבאזור כרג'.

על פי הדיווח, המפעל, שבו מיוצרות הצנטריפוגות המתקדמות ביותר עבור תכנית הגרעין של איראן, היה ברשימת המטרות שהציגה ישראל לממשל טראמפ בתחילת השנה שעברה.

הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן מסרה כי אתמול סוכלה מתקפה על אחד המבנים שלה והוסיפה כי באירוע לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.