נושא הגרעין האיראני וחידוש המגעים עם איראן אינו רלוונטי ולא יעלה על שולחן הדיונים של מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, שיתכנסו היום לפסגה בבריסל, כך מסר מקור בכיר בנשיאות צרפת. בנוסף, האיחוד ביטל מפגש בהשתתפות סגן שר החוץ האיראני, שנועד להתקיים היום במקביל לפסגה בבריסל, כדי "לברר נקודות מחלוקת" לקראת חידושו של המשא ומתן על חזרתן של איראן וארה"ב להסכם הגרעין שנחתם ב־2015.

אף ששר החוץ של האיחוד ז'וזף בורל הסכים לקיום המפגש, שעליו סיכמו בטהרן סגנו אנריקה מורה, האחראי לשיחות הגרעין, וסגן שר החוץ של איראן עלי באגרי, שאמור היה לעמוד בראש המשלחת לבריסל, צרפת ומדינות אחרות התנגדו למפגש מחשש שהוא ינסה לעקוף את השיחות המתקיימות בווינה, ולמנוע את השתתפותה העקיפה של ארה"ב.


מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי הביע בינתיים דאגה חמורה מכך שפעולות הפיקוח של הסוכנות שלו באיראן "אינן שלמות", ומאפשרות לאיראן להתקדם בתוכנית הגרעין שלה בלי מידע על מצבה. הוא הצביע במיוחד על המצב במתקן ייצור הסרכזות בחארג', ועל טענות האיראנים כי מצלמות הפיקוח שהותקנו בו הושמדו וניזוקו בפעולה ישראלית והחומר שצילמו אבד.

מוחמד זריף ורפאל גרוסי בטהרן (צילום: רויטרס)
מוחמד זריף ורפאל גרוסי בטהרן (צילום: רויטרס)


הם סירבו להתקין מצלמות חדשות של הסוכנות ולאפשר גישה לשם לאנשיה, שממילא אינם יכולים לצפות בחומרים שצולמו באתרים אחרים כל עוד איראן ממשיכה להפר את ההסכם בטרם הוסכם על חזרה אליו. גרוסי דרש פגישה דחופה בטהרן עם בכירי הממשל, אך לא קיבל תשובה.