בית המשפט המנהלתי של יוון פסק כי שחיטה כשרה על פי היהדות והאסלאם אינה חוקית מאחר שהיא נוגדת את החקיקה היוונית ואת חוקי האיחוד האירופי. הפדרציה ההלנית לרווחת בעלי חיים עתרה לבית המשפט נגד ההחלטה של המשרד לפיתוח הכפר והמזון שהחליט לתת פטור לשחיטה הכשרה מהחוקים שדורשים להמם את בעלי החיים לפני השחיטה.

בית המשפט קבע אתמול כי ההחלטה מנוגדת לחוקי המדינה ולחוקים של האיחוד האירופי. בשל כך, הוא הוציא את השחיטה מהחוק והורה לממשלה להסדיר את הטקס על מנת שיאזן בין הדרישות הדתיות לבין רווחת החיות. בדצמבר האחרון, קבע בית הדין האירופי לצדק כי מדינות האיחוד יכולות לאסור על שחיטה כשרה על מנת להגן על רווחת בעלי החיים תוך שמירה על הזכויות הדתיות.
 
"בדצמבר שעבר הזהרנו לגביי ההשלכות המסוכנות  של פסיקת בית המשפט האירופי לצדק, ועכשיו אנחנו רואים את התוצאה", אמר יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין. "חופש הדת היהודי נתון להתקפה ישירה. ההתקפות הישירות הללו מגיעות מרבות מאותן ממשלות ומוסדות שנשבעו להגן על הקהילות היהודיות שלהם".

"מה שאנו עדים לו הוא צביעות ממדרגה ראשונה", הוסיף הרב מרגולין. "כשזה מגיע לאנטישמיות, ממשלות ומוסדות עומדים מאחורינו בצדק. אבל כאשר אמונתנו ומנהגנו מותקפים מימין ומשמאל על ידי חוקים, הם לא נשמעות בשום מקום! אנו נפעל באופן מיידי על מנת לדרוש תשובות מהדרגים הגבוהים ביותר של ממשלת יוון לשאלה הפשוטה אך הבסיסית: איך יכולים לחיות יהודים באירופה אם תמשיכו לחוקק חוקים נגדנו?". 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון דחה בית המשפט החוקי בבלגיה את עתירת הקהילה היהודית נגד החלטת הפרלמנט במחזות וולניה ופלנדריה, כי חל איסור לבצע שחיטה כשרה במחוזות אלה במדינה. לטענת בית המשפט אין באיסור שום פגיעה בחופש הדת על פי החוקה בבלגיה, שכן אם היהודים חפצים בשחיטה עצמאית עליהם לשחוט תוך הימום הבהמה, עובדה הנוגדת את ההלכה היהודית.