משבר גז חמור בדרום מזרח אירופה: תקלה בצינור לאספקת גז בבולגריה גרמה לעצירת המשלוחים לסרביה ולהונגריה, בעוד שבבוסניה והרצגובינה נקראו התושבים לסגור את ברזי הגז כאשר המדינה נערכת למחסור חמור כבר הערב.

בהודעת חברת בולגרטרנסגז, שמנהלת את רשת צינורות הגז של בולגריה, נמסר כי תקלה התרחשה לפנות בוקר כאשר חלק מצינור ישן שמעביר גז מכיוון רוסיה התפרק באזור העיירה וטרינו.

בעקבות זאת, הופסקה אספקת הגז לרומניה ובהמשך גם נעצרה האספקה לסרביה ולהונגריה. בעוד שהזרמת הגז לרומניה התחדשה באופן חלקי, התקלה באספקת הגז לשתי המדינות הנוספות נמשכה.

גם בבוסניה והרצגובינה סובלים מהמשבר. חברת הגז המרכזית, סרייבוגז, הודיעה כי היא מתחילה לספק גז על פי הקצבות, אולם בהמשך נקראו התושבים לסגור לחלוטין את כל ברזי הגז עד שזרימת הגז תתחדש. "אנחנו מבקשים מהלקוחות להפגין סולידריות ולעצור את צריכת הגז באמצעות סגירת הברזים בבנייני המגורים", נמסר. "זה ישמור על בטיחות מערכת הגז ויאפשר אספקת גז נוספת אחרי חידוש המשלוחים".

אלמיר בצ'רביץ', ששימש יועצו של המנהל לשעבר של חברת הגז של בוסניה והרצגובינה, התריע כי המדינה עלולה להישאר בלי גז כבר הערב. "אם התקלה הזו לא תתוקן היום, או שלא יימצאו חלופות לאספקת גז, ההערכה שלי היא שבין שש לשמונה בערב, כל המדינה תהיה ללא גז", אמר.