לאחר שאתמול דיווחה התקשורת הטורקית כי הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, החליט שלא להשתתף בפסגת האקלים בגלאזגו מכיוון שהסדרי הביטחון לא עמדו בדרישות הטורקיות, סרטון חדש שמופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות נראה לכאורה ארדואן כשהוא מתקשה בהליכה. 

כזכור, בחודש שעבר טען  סטיבן קוק, מומחה לטורקיה מהמועצה ליחסי חוץ, במאמר בפוריין פוליסי כי מספר תקריות בחודשים האחרונים מצביעות לכאורה שמצבו הבריאותי של ארדואן מידרדר וכי הוא עשוי לוותר על התמודדות בבחירות לנשיאות בעוד שנתיים. בין האירועים שאליהם התייחס קוק היו סרטון שהראה כי הוא נזקק לעזרתם של רעייתו ושל אחד מעוזריו בעת שעלה במדרגות.

בסרטון אחר הוא נראה מתקשה לכאורה ללכת במהלך ביקור במאוזוליאום לזכרו של מייסד טורקיה המודרנית, מוסטפה כמאל אתאטורק. עם זאת, קוק לא ציטט מידע רפואי או טען שיש לו גורמים שמאשרים את הדברים.

בתגובה לטענות, פורסם  סרטון של הנשיא הטורקי כשהוא משחק כדורסל במתחם הנשיאותי באנקרה, כאשר יחד אתו היו על המגרש גם יו"ר התאחדות הכדורסל הטורקית, שחקן ה-NBA לשעבר הידו טורקוגלו, דובר לשכת הנשיאות, איברהים קאלין, ומספר חברי ממשלה.  "לעשות ספורט זה חשוב מאוד עבור בריאות טובה", כתב ארדואן בחשבון הטוויטר שלו. "אני גם משתדל לעשות ספורט שלוש פעמים בשבוע".