השחקן אלק בולדווין, שירה למוות בשוגג בצלמת הלינה האטצ'ינס במהלך הצילומים לסרט "ראסט", פרסם פוסטים שהעלתה חברה בצוות של הסרט אשר מפריכים את החששות בדבר ליקויי בטיחות על הסט.

לאחר הירי התעוררו חששות בנוגע לרמת הבטיחות על הסט שבו צולם הסרט בניו-מקסיקו, בעוד השריף של מחוז סנטה פה אמר כי כלי הנשק טופלו ב"שאננות מסוימת".

בולדווין התייחס לחששות הללו באמצעות שיתוף מחדש של פוסטים של מעצבת התלבושות של הסרט, טרסה מגפאלה דייוויס, בהם היא מתייחסת לטענות שהועלו וטוענת כי "מדובר בבולשיט". הוא פרסם את צילומי המסך של הפוסטים בחשבון האינסטגרם שלו וביקש מעוקביו  שיקראו את הפוסטים.

דיוויס טענה כי  "הצוות מעולם לא עבד יותר מ- 12 שעות וחצי" והוסיפה כי לצוות הצילום היו מלונות בהם חבריו השתכנו. "הם פשוט לא הרגישו שהם מספיק מפוארים", אמרה.

בהמשך הגנה על אנשי ההפקה של הסרט, שבולדווין ביניהם, ואמרה שהם היו "המפיקים הנגישים והחמים ביותר שאי פעם עבדתי איתם". היא ציינה גם כי חששות על סט הצילומים "נשמעו וטופלו".

 אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)
אבל על מות הלינה האצ'ינס (צילום: REUTERS/Kevin Mohatt)

דייוויס גם הגנה על אחראית הנשק של הסרט, האנה גוטיירז ריד, שהייתה זו שנתנה את האקדח לעוזר הבמאי דיוויד אולס, שהעביר אותו לבולדווין. "הנשקייה התמקמה אצל אחראית ידועה והייתה באותה תנוחה באותו סוג של סרט מספר חודשים לפני כן", אמרה.

בפוסט אחר שצילם בולדווין, כתבה דיוויס שהיא שאלה את המפיקים מדוע הם לא הגנו על עצמם "מפני האשמות השווא בתקשורת". התשובה שלהם הייתה ש"הם רוצים להתמקד בהלינה" וגם מבקשים זמן כדי "להתאבל ולהתאושש". היא הוסיפה כי המפיקים ממשיכים להתקשר לאנשי הצוות כדי לדרוש בשלומם.

עוד כתבה, "אני יודעת שזה לא כיף להשמיץ את המפיקים. אחריות אישית היא הדבר האחרון שמישהו רוצה להתמקד בו כשמתרחשת טרגדיה".

לסיום פנתה לאלו שביקרו את המפיקים על כך שהם מעסיקים עובדים שאינם חברים באיגוד העובדים: "אולי אתם יכולים להיזכר איך זה לעבוד על סט עצמאי מלוכד היטב, ולהבין שהמפיקים האלה הרוסים בדיוק כמו הצוות".