מחלקת המסחר של ארה"ב הכניסה היום (רביעי) את חברות הסייבר הישראליות NSO ו-Candiro לרשימת החברות אשר פעילותן נוגדות את האינטרס הלאומי של המדינה. בהודעת המחלקה נמסר כי ארבע חברות, בהן החברות הישראליות ועוד שתי חברות מסינגפור ורוסיה נכנסו לרשימה בשל פעילויות סייבר זדוניות. 

לפי ההודעה, החברות הישראליות נוספו לרשימה בהתבסס על ראיות המעידות על כך שפיתחו וסיפקו תוכנות ריגול לממשלות זרות שהשתמשו בכלים אלה כדי לפגוע בזדון בפקידי ממשל, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים, אקדמאים ועובדי שגרירות.

מחלקת המסחר האשימה את החברות בכך שסיפקו כלים שאפשרו לממשלות זרות לנהל מדיניות של דיכוי המתמקד במתנגדים פוליטיים, עיתונאים ופעילים. בתוך כך, משרד החוץ של ארה"ב הבהיר כי לא יינקטו סנקציות נגד ישראל בעקבות הכנסת NSO לרישמת הגופים הפוגעים באינטרס האמריקאי.

לפי כשבועיים ראש המל"ל איל חולתא ביקר בחשאי בפריז ונפגש בארמון האליזה עם מקבילו הצרפתי עמנואל בון. אחד הנושאים המרכזיים בפגישה היה המשבר בין המדינות, זאת סביב החשד לשימוש בתוכנת הסייבר התקפי של חברת NSO הישראלית כדי לפרוץ למכשיר הטלפון הנייד של נשיא צרפת עמנואל מקרון ובכירים צרפתים נוספים - כך אמרו בכירים ישראלים.

בחודש יולי חשף ארגון התחקירנים הבינלאומי כי שורה של מדינות שרכשו את תוכנת "פגסוס" של חברת NSO עשו בה שימוש כדי לפרוץ למכשירי טלפון חכמים של עיתונאים, אנשי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם ולא רק לצורך סיכול פיגועי טרור ולחימה בפשיעה. בין המדינות הללו היו הודו, הונגריה, מקסיקו, סעודיה ומרוקו. לפי הפרסום מרוקו עשתה שימוש בתוכנה לשם פריצה למכשיר הטלפון של מקרון ובכירים צרפתים נוספים.