ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב־103fm והתייחס להודעת האיראנים על כך שישובו לשולחן המשא ומתן בנושא תכנית הגרעין שלהם. "האמריקנים מתכוננים למצב שהשיחות מול איראן לא יצליחו. אנו במצב שאם יש הסכם זה לא טוב, ואם אין הסכם אנו הולכים לעמוד בפני ברירת הברירות לראש ממשלה ישראלי. יש לישראל את היכולת הצבאית לתקוף את איראן", טען ידלין.

באשר לאפשרות של תקיפה ישראל באיראן, אמר ידלין: "נפתלי בנט כראש ממשלה צריך להחליט או לא לעשות כלום או לעשות מהלך תקיפה. תקיפה הוא המהלך האחרון אחרי שכל האסטרטגיות האחרות בוצעו. אני מרוצה שהבנו שצריך להקצות תקציב, ולעדכן התוכניות הצבאיות למצב הנוכחי. יש לישראל יכולת צבאית לתקוף את איראן, הבעיה היא לא התקיפה אלא מה קורה אחריה. יש פה הרבה מאוד שיקולים". 

"האיראנים זיהו את הלהיטות האמריקאית תחת ממשל ביידן לשוב להסכם. במשך שישה סיבובים של שיחות הם הציבו דרישות גבוהות שאפילו הממשל הדמוקרטי לא יכל לקבל. בסוף זה פעל לטובתם ועכשיו זה לוחץ את האמריקאים", הסביר ראש אמ"ן לשעבר.

"ההסכם מ-2015 טוב בטווח הארוך לאיראנים, הם רוצים שיורידו מהם את הסנקציות. עדיין אין צורך באופציה הצבאית, אבל צריך שהיא תהיה אמינה, יותר בארה"ב מאשר אצלנו", סיכם ידלין.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm