איראן צפויה לערוך החל ממחר תרגיל צבאי רחב היקף במפרץ עומאן, מצפון לאוקיאנוס ההודי ובחלקים נרחבים בים סוף, כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות האירנית "תסנים". על פי הדיווח, בתרגיל ייקחו חלק כוחות מצבא היבשה, חיל הים, חיל האוויר וההגנה האווירית. 

בכיר בצבא אירן, אדמירל חביבאללה סייארי, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי התרגיל יתפרס על שטח של למעלה ממיליון קמ"ר, דרומית מזרחית לאיראן' וציין כי הצבא האיראני ישתמש במגוון רחב של ציוד ותחמושת תוצרת בית, כולל רחפנים מתקדמים ומזל"טים עם טווחים שונים.

"התרגיל נועד להעלות את יכולות הלחימה וההגנה של יחידות הצבא בהגנה על שלמותה הטריטוריאלית של המדינה", אמר והוסיף כי "הכוחות האיראניים יפגינו את כוחה של הרפובליקה האסלאמית במהלך 'משחק המלחמה', ויזהירו את האויבים שכל מעשה תוקפנות נגד איראן יגרור תגובה מוחצת של הצבא". 

גורמים בכירים בצבא הוסיפו כי "המדינה לא תהסס לחזק את היכולות הצבאיות שלה, לרבות כוח הטילים שלה, שנועדו להגנה, וכי יכולות ההגנה של איראן לעולם לא יהיו נתונות למשא ומתן", וציינו כי הצבא האיראני עורך תרגילים צבאיים שגרתיים לאורך כל השנה. 

כוחות צבא איראנים (צילום: WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
כוחות צבא איראנים (צילום: WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

תרגיל זה מתרחש בצל הדיווחים כי השלטונות באיראן הודיעו ששיחות הגרעין יחודשו ב-29 בנובמבר. ההודעה על חזרת השיחות, יצאה לאחר שמנהיגי המדינות האירופיות השותפות למשא ומתן הגרעין - נשיא צרפת עמנואל מקרון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, קיימו בשולי ועידת ה־G20 ברומא, פגישה לצורך תיאום עמדות לקראת השיחות. 

כזכור, לפני כחודש איראן ערכה תרגיל צבאי בסמוך לגבול עם אזרבייג'ן, בצפון-מערב המדינה. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי בתרגיל משתתפים יחידות ארטילריה, מל"טים ומסוקים. עוד דווח כי התרגיל נועד לבדוק  סוגים שונים של אמצעי לחימה, להעריך את מוכנות הלחימה של החיילים ולהציג את היכולות הצבאיות של אירן.