הרשויות ביוסטון פתחו בחקירה פלילית לאירוע בו נרמסו למוות לפחות שמונה בני אדם ועשרות נפצעו במהלך הופעתו של הראפר האמריקאי טראוויס סקוט, בליל הפתיחה של פסטיבל המוזיקה אסטרוורלד (ASTROWORLD). במסגרת החקירה, נבדק החשד כי אדם הזריק למבלים סם מסוג נרקן, מה שהגביר לכאורה את רף הפאניקה במקום.

בתוך כך, ראש עיריית יוסטון, סילבסטר טרנר, אישר כי גיל ההרוגים נע בין 14 ל-27. עוד אישר טרנר כי 25 אנשים נוספים אושפזו, כולל מספר משתתפים מתחת לגיל 18. 

מפקד המשטרה, טרוי פינר, אמר כי באירוע נכחו 528 שוטרים ו-755 קציני אבטחה, וקרא לעקוב אחר העובדות והראיות ולהימנע מלהקשיב לשמועות. עם זאת, סיפר פינר כי אחד המאבטחים באירוע סיפר כי חש דקירה בצווארו והצוות הרפואי אישר שהסימן על עורו מתאים לאירוע של הזרקת סם. 

כוחות הצלה בקהל באסון בפסטיבל אסטרוורלד בטקסס (צילום: רויטרס)
כוחות הצלה בקהל באסון בפסטיבל אסטרוורלד בטקסס (צילום: רויטרס)

"היו כמה אנשים שנרמסו ואנחנו רוצים לכבד את זה, אנחנו רק מבקשים שתתנו לנו זמן לחקור כמו שצריך", הוסיף וציין שחברת ההפקות שיתפה פעולה ותספק וידאו מהאירוע לרשויות. "זו עכשיו חקירה פלילית שתכלול את מחלקת הרצח והסמים שלנו", הוא הצהיר. "אנחנו הולכים לרדת לעומקו של עניין זה". 

לצד זאת, בוצעו 25 מעצרים בעקבות האירוע. 23 מהם בגין הסגת גבול, אחד בגין שכרות בציבור ואחד נוסף בגין החזקת מריחואנה. מפקד הכבאות של יוסטון, סמואל פניה, הסביר שהצוות שלו "יבדוק את ההיתרים שהוצאו ויוודא שהתוכנית שהוגשה הוקפדה במהלך האירוע".

רגעי האסון בפסטיבל אסטרוורלד בטקסס (צילום: רויטרס)
רגעי האסון בפסטיבל אסטרוורלד בטקסס (צילום: רויטרס)

פניה שיבח את התגובה של הצוות שלו לתקרית והסביר כי "אין היתר אכלוס לאירוע", כלומר מספר המשתתפים לא היה מחויב על פי חוקים או תקנות. הוא אמר שיותר מ-200 אלף אנשים יכלו להתאסף באזור, אבל המקום החיצוני הגביל את הנוכחות ל-50 אלף בזמן הפסטיבל.

"פציעות אלו לא התרחשו כאשר אנשים ניסו לצאת מהמקום", הוא קבע וסיפר כי הדלתות נותרו פתוחות בהתאם לתוכנית שהוקמה לאירוע. "מה שאנחנו בודקים הוא מה גרם לזינוק הקהל", אמר פניה. הוא הוסיף כי היו פקחים במקום כדי לפקח על היציאות.