פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לניסיון ההתנקשות בראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזמי. "אנו מדברים על מתקפת מל"ט חמוש, שמתקיף את ביתו של ראש ממשלת עיראק, שבאופן חריג הוא נגד ההשפעה האיראנית. פיצצו את המל"ט במבואה של הבית, רואים שהוא נפגע בצורה לא פשוטה", אמר יחזקאלי. 

לדבריו, הנשיא המתגורר ב"איזור הירוק" בתוך בגדד, בסמיכות לשגרירות האמריקנית והאזורים המאובטחים של כוחות הביטחון העיראקיים, הצליח להימלט. "אני לא יודע אם זה ישנה את פניה של עיראק, כי הסיפור שלה הוא טרגדיה, לדעתי אף אחד לא יעמוד לצדו של מוסטפא, למרות שהוא מוכשר ורוצה טוב לעמו. לדעתי הסיפור של ההפקרות הזו רק ימשיך", אמר.

בסיום טען כי מי החשודים מאחורי המתקפה הם "האיראנים והמליציות. זו דרך ידועה שלהם לבוא ולומר שאנו נגד כל מי שייפגע בכוחות שלנ  יש פצועים, האיראנים עלו מדרגה".

דובר ממשלת עיראק מסר לאחר האירוע לתקשורת, כי "מדובר ניסיון התנקשות כושל על ידי מל"ט ממולכד, שניסה לפגוע בבית מגוריו של ראש הממשלה באזור הירוק בבגדאד. כוחות הביטחון נוקטים באמצעים הנדרשים בעקבות הניסיון הכושל הזה". אל כאזמי פרסם לאחר האירוע נאום מצולם קצר בחשבון הטוויטר שלו, בו ציין כי מצבו טוב וקרא לשמירה על רגיעה ואיפוק על מנת להגן על המדינה.

האירוע התרחש על רקע המתיחות בין תומכי הממשלה לתומכי המיליציות הפרו-איראניות. אתמול השתתפו מספר מנהיגי מיליציות הנאמנות לאיראן בהפגנות והתעמתו עם כוחות הביטחון, מה שהוביל למותו של אחד המפגינים ולפציעתם של עשרות אחרים. 

הפגנות בעיראק  (צילום: AHMAD AL-RUBAYE/AFP via Getty Images)
הפגנות בעיראק (צילום: AHMAD AL-RUBAYE/AFP via Getty Images)

חרף ההאשמות, עלי שמחאני, מזכיר המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי, גינה את ההתקפה על ראש הממשלה העיראקי. משרד החוץ הסעודי גינה גם כן את ניסיון ההתנקשות וכינה אותה "פעולות טרור פחדנית". הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי מסר: "ההתקפה על אל-כאזמי היא פעולת טרור שכוונה לפגוע באחדות, הביטחון והיציבות של עיראק".