חיל הים הסיני הוא הכוח הימי הגדול ביותר בעולם, כך עולה מדו"ח של משרד ההגנה האמריקאי שפורסם לאחרונה.

מדו"ח עולה כי הצי הימי הסיני כולל כ-355 ספינות וצוללות ל-145 לוחמים. עוד עולה כי חיל הים פועל לחזק את יכולתו לבצע תקיפות מדויקות וארוכות טווח נגד מטרות וכנגד צוללות, זאת במקביל לחיזוק הכוח העולמי של סין בעולם. משרד ההגנה האמריקאי העריך כי הצי הסיני עשוי לגדול ל-460 ספינות עד שנת 2030. 

בנוסף לצי הימי הגדול ביותר בעולם, סין מחזיקה גם בצבא הגדול ביותר ובחיל האוויר השלישי בגודלו, זאת בנוסף ליכולות הגרעיניות של מדינה.

צבא סין (צילום: cnsphoto via REUTERS)
צבא סין (צילום: cnsphoto via REUTERS)

 דו"ח זה מתפרסם בצל המתיחות בין סין לטיוואן. במשך יותר משנה, טענה טיוואן כי סין מבצעת פלישות רבות למרחב האווירי שלה. בחודש אוקטובר נטען כי יותר מ-50 כלי טיס של חיל האוויר הסיני, בהם מטוסי קרב ומפציצים גרעיניים, חדרו למרחב הזיהוי של ההגנה האווירית של טייוואן, המספר הגבוה ביותר שתועד עד כה ובסך הכל דווח על קרוב ל-150 כלי טיס מאז אותו סוף השבוע.

ביום שישי האחרון, הצהירה סין כי מי שיתמוך בעצמאותה של טיוואן יישא באחריות פלילית לכל החיים. זו הפעם הראשונה שסין נוקטת בעונה לאנשים הנחשבים "פרו-טיוואן".  

בין סין לטיוואן אין  יחסים דיפלומטים או הכרה מאחר שכל אחת מהן טוענת לבעלות על סין כולה. בשנת 2019 העביר הפרלמנט הטייוואני חוק שנועד להילחם בהתערבות הרפובליקה העממית של סין במדינה.  נכון לשנת 2020 רק 15 מדינות מכירות בטיוואן כמדינה, זאת משום הלחץ של סין על מדינות העולם.