נשיא איחוד האמירויות השיח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן הכריז היום (ראשון) על חוק חדש במדינה, אשר יסדיר את מעמדם האישי של הלא-מוסלמים באבו דאבי. לדברי הרשויות, המטרה היא לספק מנגנון משפטי שיכריע בסכסוכים אישיים של האוכלוסיות הלא מוסלמיות. 

יוסף סעיד אל עברי, סגן מזכיר המחלקה המשפטית באבו דאבי, מסר כי "החקיקה החדשה היא הראשונה מסוגה בעולם, שכן היא עוסקת בפרטים הקטנים ביותר הנוגעים לחיי המשפחה הלא-מוסלמית". אל עברי הוסיף: "הרשות השופטת פועלת על פי הנחיות של סגן ראש הממשלה השיח' מנצור בן זאיד אל נהיאן, על מנת לספק פתרונות לבעיית מעמדם של הלא-מוסלמים המובאים בפני בתי המשפט במדינה".

"החוק נחקר ונותח ביסודיות כדי להגיע לפיתרון חקיקתי במסגרת שיפוטית מודרנית לזרים המתגוררים באבו דאבי, זאת כדי לפתור סכסוכים משפטיים בהתאם לשיטות העבודה המומלצות הבינלאומיות", סיכם.

החוק מורכב מ-20 סעיפים המחולקים למספר פרקים העוסקים בנישואין אזרחיים, גירושים ומשמרות משותפות על ילדים וירושה. הפרק הראשון של החוק, מסדיר את הליכי הנישואים בפני בתי המשפט, זאת על ידי אישור נישואין אזרחיים אשר יהיו מבוססים על "רצון הבעל והאישה כיחד".

הפרק השני מגדיר את הליכי הגירושין למי שאינם מוסלמים, זכויותיהם של בני הזוג לאחר הגירושין ושיקול הדעת שלבתי המשפט בהערכת זכויותיה הכספיות של האישה. ההערכה תתבצע על פי מספר קריטריונים כמו שנות נישואין, גיל ומצבו הכלכלי של בן הזוג. הפרק השלישי והרביעי עוסקים במשמרות ילדים לאחר גירושין, נושאי ירושה ורישום צוואות ללא מוסלמים.