ארצות הברית מצפה היום (שני) למבול של מבקרים בינלאומיים שיחצו את גבולותיה דרך האוויר והיבשה בעקבות הסרת הגבלות התנועה שהוטלו על רוב אוכלוסיית העולם בתחילת 2020, עם התפשטות מגפת הקורונה.

חברת התעופה "יונייטד איירליינס" מצפה לכ-50% יותר נוסעים נכנסים בינלאומיים בהשוואה ליום שני שעבר, אז היו לה כ-20,000 נוסעים.

מנכ"ל "דלתא איירליינס" אד בסטיאן הודיע לנוסעים כי עליהם להיות מוכנים לתורים ארוכים בשדות התעופה. "זה הולך להיות קצת מרושל בהתחלה. יהיו עיכובים לצערי", אמר בסטיאן והוסיף: "אנחנו נפתור את זה".

מ"דלתא איירליינס" נמסר כי בששת השבועות מאז ההכרזה על הפתיחה מחדש של התיירות בארה"ב נרשמה עלייה של 450% בהזמנות בנקודות המכירה הבינלאומיות, לעומת ששת השבועות שקדמו להודעה.

קווין מוניוז, דובר הבית הלבן, כתב בטוויטר כי "מכיוון שאנו מצפים לביקוש גבוה כאשר ארה"ב תסיר את הגבלות הנסיעות האוויריות והיבשתיות הקיימות שלה, אנו נוקטים צעדים קריטיים כדי להיות מוכנים על ידי אספקת משאבים נוספים".

ממשל ביידן קיים שיחות מרובות עם חברות התעופה האמריקאיות כדי להתכונן לזרם הנוסעים הנוספים שיתחילו להגיע לנמלי התעופה בארה"ב, והזהיר נוסעים החוצים מקנדה וממקסיקו דרך היבשה או במעבורת דרך הים, להיות מוכנים להמתנה ארוכה יותר החל מהיום.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

קבוצת הסחר "U.S. Travel" מסרה כי המדינות שעליהן הוטלו הגבלות היוו 53% מכלל המבקרים מעבר לים בארה"ב בשנת 2019, והוסיפה כי קהילות הגבול נפגעו קשות מאובדן התיירים שחצו ממקסיקו וקנדה. הקבוצה מעריכה כי הירידה בביקורים הבינלאומיים "הביאה לאובדן הכנסות מייצוא של כמעט 300 מיליארד דולר" מאז מרץ 2020.

בעקבות פתיחת התיירות מגבירות חברות התעופה האמריקאיות את הטיסות לאירופה וליעדים אחרים שהושפעו מההגבלות. 

חברות התעופה יבדקו בנמלי התעופה את מסמכי החיסונים עבור נוסעים בינלאומיים כפי שהן בודקות את בדיקות הקורונה. במעברי הגבול היבשתיים, המכס והגנת הגבולות של ארה"ב, ישאלו האם הנוסעים חוסנו ויבדקו מסמכים.

ילדים מתחת לגיל 18 פטורים מדרישות החיסון החדשות. נוסעים שאינם תיירים מכמעט 50 מדינות עם שיעורי חיסון ארציים של פחות מ-10% יהיו זכאים גם הם לפטור.

היום גם ייכנסו לתוקף כללי מעקב אחר מגע חדשים, המחייבים חברות תעופה לאסוף מידע מנוסעי אוויר בינלאומיים במידת הצורך, כדי לעקוב אחר נוסעים שנחשפו לווריאנטים של נגיף הקורונה.