איראן טענה היום (שלישי) שהיא יירטה שני מל"טים אמריקאים שחדרו למרחב האווירי שלה במהלך התרגיל הצבאי שהיא עורכת בחופיה הדרומיים. על פי פרסום בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס ניוז", יחידת ההגנה האווירית יירטה כלי טיס לא מאוישים מדגם MQ-9 ו-RQ-4, ובתגובה לכך שינו המל"טים את מסלולם והוזהרו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של איראן.

כלי הטיס עליהם מדובר הם ה"גלובל הוק" ו"מלאך המוות". ה"גלובל הוק" הוא מל"ט מעקב אמריקאי גדול דמוי לוויתן. איראן הפילה מל"ט כזה ביוני 2019. על פי ההערכות, עלות המל"ט נעה בין 100 ל-200 מיליון דולר, בהתאם לתצורתו.

להבדיל מה"גלובל הוק", "מלאך המוות" יכול לשאת עליו תחמושת. שני המל"טים יוצרו בשנות ה-90, הם טסים כבר עשרות שנים וממלאים תפקידי מפתח במלחמה העולמית בטרור של ארצות הברית. שניהם איטיים מדי עבור ההגנות האוויריות המתקדמות של ימינו וניתן לראותם במכ"ם.

כזכור, איראן סייעה למורדים החות'ים וככל הנראה הפילה מל"טים אמריקאים מעל תימן בחודשים יוני ואוגוסט 2019. בזמנו לא היה ברור כיצד השיגו החות'ים את היכולת לפגוע במל"טים אמריקאים, אולם לאחר מכן התברר כי איראן מספקת לחות'ים טילים ומל"טים מאז 2015.