זוג ישראלים בשנות ה-40 לחייהם נעצרו לאחרונה באיסטנבול שבטורקיה, לאחר שצילמו מתחם "אסור בצילום". בתקשורת המקומית לא דווח על המקרה, אך על פי חלק מהדיווחים - המתחם המדובר הוא ארמון של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. המקרה מוכר ומטופל על ידי משרד החוץ, אולם עד כה השלטונות בטורקיה לא העבירו כל מידע רשמי אודות מעצרם ולכן כרגע בני הזוג וגדרים כנעדרים. 

על פי הפרסום בוואלה!, הישראלים, נהגי אגד ממודיעין, שלחו את התמונות שצילמו בקבוצת ווטסאפ משפחתית. התמונה של הארמון צולמה ככל הנראה כאשר הספינה עברה בסמוך למקום. השניים לא ידעו כי הצילום של המתחם הוא עבירה על החוק - ולכן נעצרו. משפחתה של האישה הגישה תלונה על היעדרותה לאחר שנותק עמם הקשר והם לא חזרו ארצה אמש כמתוכנן. 

מעורך הדין ניר יסלוביץ המייצג את בני הזוג שנעצרו בטורקיה נמסר: "מעצר מרשיי הינו מעצר מיותר. כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".

כזכור, לאחר האיום לסלק עשרה שגרירים מערביים מהמדינה בשל קריאתם לשחרר פעיל אזרחי ידוע מהכלא, הודיע לפני כשבועיים נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי הדיפלומטים "תיקנו את הטעויות שלהם" כאשר הודיעו כי הם מחויבים להימנע מהתערבות בענייניה הפנימיים של טורקיה.