ארגון הכשרות Kof-K הפועל בארצות הברית, עשוי שלא לחדש את מתן הכשרות לגלידות של חברת "בן אנד ג'ריס", זאת במדיה והחברה תממש את כוונתה לחדול מלשווק את מוצריה בהתנחלויות הישראליות. "אמרנו ל'בן אנד ג'ריס' שאנחנו לא יודעים אם נוכל לחדש את החוזה שלנו", אמר ל"ג'רוזלם פוסט" הרב דניאל סנטר, סמנכ"ל התפעול של ארגון הכשרות האמריקאי. 

כעת, עומד ערפל רב סביב השאלה האם חברת הגלידות האמריקאית תקבל חותמת כשרות לאחר תום החוזה הקיים מול Kof-K, שצפוי לפוג בשנת 2022. יש לציין כי Kof-K יכול להפר את החוזה המדובר רק במדיה ונמצאו במוצרי החברה ליקויים אשר באים בניגוד לחוקי ההלכה היהודים בכל הקשור לכשרות המזון. 

עם זאת, ה-Kof-K שוקל לסרב לחדש את החוזה בשל ההחלטה שקיבל הדירקטוריון העצמאי של "בן אנד ג'ריס" ביולי האחרון שלא לחדש את עסקיו עם זכיין הגלידה הישראלי לאחר שהחוזה יסתיים בדצמבר 2022. מועצת המנהלים של בן "אנד ג'ריס" אמרה כי היא נקטה בצעד זה עקב ביצוע מכירות של מוצריה על ידי הזכיין בישראל לחנויות יהודיות במזרח ירושלים ובהתנחלויות שביהודה ושומרון. 
 
מפעל בן אנד ג'ריס הישראלי ממוקם בדרום המדינה ואינו מפעיל שלוחות בשטחים או במזרח ירושלים. "הדאגה שלנו היא הפעולה של בן אנד ג'ריס להפסיק את הפצת המוצרים ביהודה ושומרון", אמר הרב סנטר. "אנחנו מקווים שבן אנד ג'ריס תחזור מהחלטתה ושיהיה איזהשהו פתרון".

ארגון ה-Kof-K שוחח עם הנהלת "בן אנד ג'ריס" על חששותיו, כך אמר סנטר. לדבריו, ארגון הכשרות יצטרך לנקוט במספר צעדים לפני כל פעולה סופית, לרבות החלטה של ​​ועד הרבנות שלו. כמו כן, הנהלת הארגון תתייעץ עם חברות רגולטוריות אחרות שמאשרות מזון כשר.

בצל הדיונים של Kof-K כיצד לנהוג, רכז הרבנות הבכיר של הארגון שהה בישראל בשבוע שעבר במסגרת טיול שארגן מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני. בכיר הארגון נפגש עם שר הדתות מתן כהנא ושוחח עמו על "בן אנד ג'ריס". השניים נסעו ליהודה ושומרון, שם שוחחו עם אבי צימרמן, נשיא לשכת המסחר ביהודה ושומרון. בהמשך ביקרו גם בפארק התעשייה ברקן בו עובדים ישראלים ופלסטינים. 

דילמוני אמר כי היה בקשר עם ה-Kof-K כדי "למצות את כל האפשרויות לעצור את ההחלטה המבישה של בן אנד ג'רי להחרים יהודים ביהודה ושומרון".  בן אנד ג'ריס וחברת האם שלה, יוניליוור, ניסו להצניע את ההחלטה שלא לשווק יותר גלידות להתנחלויו ביו"ש, שרבים פירשו כחרם על ישראל.

הרב יובל שרלו, העומד בראש המרכז לאתיקה בארגון רבני צהר, אמר כי הוא מתנגד לחרם של בן אנד ג'ריס, ומבין את הרגשות שהסתחררו סביבו. יחד עם זאת אמר כי הוא גם מתנגד להסרת תעודת כשרות בגלל סיבה שאינה קשורה להלכות הכשרות. לדבריו יהיה מדובר ב"מדרון חלקלק" שפותח פתח לשאלות רבות, כולל האם יש לשלול תעודת כשרות מאולם שמארח אירוע לציון השנה האזרחית החדשה, או האם מפעל בשר שמתעלל בבעלי חיים ייחשב כשר, או סופרמרקט או מסעדה שמתעללים בעובדיהם יהיו זכאים לכשרות. "ברגע שאתה מתחיל להוריד את הכשרות מסיבות שונות, אתה לא יודע איפה תעצור", אמר הרב שרלו. "באופן עקרוני, אין דבר שאין לו גבולות. אולי החרמת ישראל היא חציית הגבול הזה", הוסיף.