עו"ד ניר יסלוביץ, פרקליטם של נטלי ומורדי אוקנין אשר נעצרו בטורקיה, שוחח הבוקר (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM ועדכן בהתרחשויות. "הם צילמו את הארמון של הנשיא ארדואן במהלך שיט שהם ביצעו בסמוך לארמון. ככל הנראה מלצרית שראתה אותם משוחחים ואת התמונה פתוחה בטלפון הנייד היא זו שדיווחה לגורמים בטורקיה".

"סיפור קפקאי וכל מילה נוספת מיותרת. בטורקיה ארמון המלך הוא כמו שטח צבאי סגור ואסור לצלם שם, בני הזוג לא ידעו על כך, זו פעולה תיירותית טריוויאלית. מכאן התחיל כל הסיפור ההזוי הזה", תקף. 

לדבריו, השניים נמצאים במעצר, "משרד החוץ לא קיבל הודעה על כך, ועל כל מעצר של ישראלי בכל מקום בעולם הוא אמור לקבל הודעה על מנת שהקונסול יגיע לראות את העצור ולדאוג לשלומו וביטחונו. הם עצורים מיום שלישי ולא התקבלה אף הודעה, עד שהבת של בני הזוג התחילה לדאוג והגישה תלונה במשטרה".

"אם זה היה אזרח רוסי של מעצמה כזו או אחרת הטורקים לא היו פועלים כך, נקודה. מדובר פה לדעתי בסוג של מסע נקם של הטורקים כלפינו חד משמעית, זלזול משווע שמשרד החוץ לא מקבל הודעה על כך", אמר.

הוא הוסיף כי ראה את התמונה שהם צילמו: "תמונה מרוחקת של הארמון עצמו. סוכן מוסד לא היה מצלם תמונה של הארמון כי לא צריך יש לוויינים ולא היה עושה את זה בשייט עם המון אנשים סביבו ולצידו".

לטענתו, נציג ישראלי לא הצליח לדבר איתם, "זה גם אבסורד. העו"ד שאני עובד איתו בטורקיה ראה אותם ודאג לשלומם וביטחונם. הם מקווים שהם יגורשו מטורקיה ולא יחזרו יותר".

"הגעתי היום עד לשר החוץ לפיד וביקשתי ממנו להרים טלפון לקולגה בטורקיה לפני כניסת שבת ולהבהיר לו כי לא נסיים את הסיפור הזה כאן. אני קורא לכל הגורמים הרלוונטים - זה המקום לבוא ולעזור", המשיך. 

עוד אמר כי "אני לא איש פוליטי, אבל שאותם אנשים פוליטיים יראו שהם בני אדם וייהפכו עולמות על מנת שהזוג הזה יגיע ארצה ובנם יוכל לראות אותם. אנחנו צריכים לשמור על האזרחים שלנו שלא יופקרו במדינה זרה ובטח לא בטורקיה".

בסיום דבריו, הסביר כי הצפי הוא שהיום הם יגורשו מטורקיה: "משרד החוץ ידאג לטיסה שהם יוכלו לעלות עליה ולהגיע ארצה עוד היום".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm