מעצרם של בני הזוג הישראלים, נטלי ומורדי אוקנין, הוארך ב-20 יום בטורקיה. לאחר שעל פי הדיווחים השניים חשודים ב"ריגול פוליטי או צבאי". דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס ליחסי ישראל-טורקיה לאורך השנים: "היחסים התדרדרו עם היבחרו של ארדואן. מפלגת הצדק והאחווה הם אחים מוסלמים טורקים, חמאס טורקי. אין הבדל. עם עלייתו לשלטון הוא שינה כיוון, עד אז טורקיה הייתה בעלי ברית בהרבה תחומים והוא שינה את זה".

בדבריו התייחס אילון לתקרית שהתרחשה מעל לעשור קודם לכן, בה הוא זימן את השגריר הטורקי לנזיפה, סירב ללחוץ את ידו וסינן לעיתונאים בעברית העיקר שיראו שאין חיכוכים. "האמת שזו הייתה תקלה, הכוונה הייתה להראות דיפלומטיה ויזואלית, הדוגמה הטובה לזה היא כשאובמה התקשר לנתניהו וצולם עם הרגליים למעלה. זו החלטה של שר החוץ והאגף המדיני וגם אני שותף לה".

בהמשך התייחס להתפתחויות אפשרויות בפרשת הישראלים העצורים בטורקיה, ואמר כי "טורקיה היום היא מדינת משטרה, יש היום יותר עיתונאים ואנשי תקשורת מאחורי סורג ובריח יותר מכל מדינה אחרת, כולל איראן. במדינה כזאת כל אחד חושש מהחברים ואפילו מהמשפחה .יכול להיות שאותה מלצרית ראתה את הצילום הזה ואמרה שהיא חייבת לדווח. לא בטוח שהגיע לארדואן, אני חושב שהיה פה ניצול הזדמנות, לא הוא החליט לעצור אותם".

"הוא יכול לרצות להסית את דעת הקהל המקומית ותשומת הלב מהמחלה שלו, הוא לא הכי בריא היום, מהמצב הכלכלי החמור בטורקיה, מירידת קרנה של טורקיה באזור ובעולם בכלל. יכול להיות שהוא רוצה להשפיל את ישראל. טורקיה היא התומכת אולי הראשית יחד עם קטאר של החמאס והחמאס פועל מטורקיה. דבר שני, יש הרבה אינטרסים של גז", הסביר. 

לדבריו, העובדה שדבר המעצר לא פורסם בתקשורת המקומית מעודד, "אם זה היה מתפרסם זה היה מעלה את כולם על עץ גבוה". הוא הוסיף כי "המערכת המשפטית בטורקיה היא מערכת ארדואנית. גם פה, אם זה לא הגיע לארמון יש דינמיקה של מדינת משטרה. יכול להיות שהשופט חושש שמגיע סוג ישראלי שהוא יודע שזה דבר רגיש, ארדואן לא כל כך אוהב את ישראל".

בסיום דבריו, התייחס לשאלה האם המעצר ייגמר בהקדם, והשיב: "צריך לחץ שיכול לבוא לא רק ישירות מאיתנו אלא גם דרך מדינות שטורקיה מכבדת או חוששת מהן קרי פוטין, ידידו החדש של רה"מ בנט. אם הוא ירים טלפון לארדואן זה יכול להיות פרקטי וכנ"ל האמריקאים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm