משרד החוץ הודיע היום (שני) כי התקבל אישור לביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין שנעצרו בטורקיה. בתוך כך, שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול, פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור.

מוקדם יותר, עורך הדין ניר יסלוביץ', המייצג את הזוג, עדכן בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בפרשה ובהן התייצבותו בבית המשפט המקומי, על מנת לקבל אישור רשמי להיכנס לבית המעצר על מנת לראות את הזוג. 

בהמשך היום תוגש לבית המשפט הטורקי בקשה להעניק לעו"ד יסלוביץ מעמד רשמי בייצוג בני הזוג אוקנין במדינה - במידה שהבקשה תאושר הוא יוכל לבקר את בני הזוג במעצרם. "זה נעשה אחרי מאמצים רבים ממשרד ראש הממשלה, לרבות גורמים רמי דרג במשרד החוץ. זו פריצת דרך גדולה מאוד. אני יכול לשבח את לשכת עו"ד שאפילו היא עזרה מול לשכת עו"ד המקומית בטורקיה", הוסיף. 

לדבריו, "הדברים פה מתנהלים בקצב אחר. חשוב לי למסור את המסר - אנחנו לא עובדים ואי אפשר לעבוד פה עם סטופר ביד ולהגיד כמו ששמעתי על 48 שעות קריטיות, לא עובדים פה בשיטה הזאת. זו השיטה הישראלית – לא הטורקית".

כשנשאל האם דיבר עם עמיתו הטורקי שהיה אצל בני הזוג, השיב: "בוודאי הוא השותף המקומי שלי. אנחנו שוקדים על הכנת ערעור שמטרתו כמובן לפעול לשחרור של נטלי ומורדי".

בהמשך מסר: "הנני משבח את ההתייחסות של הרשויות בטורקיה לנטלי ומורדי. ההליך מנוהל באופן ראוי ומכבד ויש לאפשר לפעולות שמתבצעות לצאת לפועל באופן הראוי והמתאים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm