שני חברי ארגון הטרור חיזבאללה נעצרו בקולומביה לפני כחודשיים, כך חשף שר ההגנה דייגו מולאנו בראיון לעיתון הקולומביאני "El Tiempo". במסגרת הריאיון, הבהיר מולאנו כי חברי הארגון שנעצרו וגורשו מהמדינה תכננו לבצע "מעשה פלילי". 

העיתון הקולומביאני דיווח כי סוכן מודיעין לשעבר, שהוצב עד לאחרונה בצוות הדיפלומטי הישראלי בקולומביה, הבין שהוא מרוגל על ​​ידי חיזבאללה בבוגוטה. זאת, בעקבות מידע שנאסף על ידי סוכנים זרים, כולל המוסד, המעיד כי קבוצת הטרור ריגלה אחרי הסוכן לאורך שגרת יומו.

הרשויות בקולומביה קיבלו הודעה כי יש אינדיקציות לכך שהסוכן, שפתח חברת יבוא ושיווק למצלמות מעקב וטכנולוגיה, היה יעד להתנקשות, בעקבות המידע הועבר הסוכן לתל אביב במבצע חשאי, כך על פי הדיווח. עוד צויין כי הוא אינו האדם היחיד שהיה במעקב של החיזבאללה, וכי מספר זרים בעלי פרופיל גבוה במדינה היו יעדים פוטנציאליים עבור הקבוצה.

לפי העיתון הקולומביאני, ניסיון ההתנקשות היה חלק מהסיבה להצהרות מולאנו נגד איראן. זאת, לאחר שבשנה שעברה, קולומביה הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור.

מולאנו הצהיר במהלך הראיון כי הצהרתו שכינה את איראן אויבת של קולומביה במהלך ביקור בישראל הייתה "נמהרת", ואמר כי "קולומביה לא משתמשת במילה אויב כדי להתייחס לאף אומה". שר ההגנה הבהיר, עם זאת, כי ההעשרתה של איראן באורניום והתמיכה במשטר מדורו בוונצואלה עוררו "חששות".