בסוף השבוע האחרון שיגרה רוסיה טיל לעבר אחד מלוויניה בחלל, כחלק מניסוי בנשק חדשני. הפגיע בלוויין הובילה לענן פסולת עצום, אשר גרם ליותר מ-1,500 חלקיקי פסולת להתפזר בחלל. בעקבות זאת, משרד החוץ האמריקאי האשים היום (שלישי) את רוסיה בהתנהגות מסוכנת וחסרת אחריות, אשר סיכנה את חייהם של שבעת האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית שנאלצו לשהות בסירת הצלה מיוחדת, בעקבות כמות החלקיקים שהתפזרו.

מנהל נאס"א ביל נלסון, תקף את הרוסים ואמר: "אני זועם, זה בלתי מתקבל על הדעת. זה לא ייאמן שממשלת רוסיה תעשה את הניסוי הזה, ותאיים לא רק על אסטרונאוטים בינלאומיים, אלא על האסטרונאוטים שלהם, שנמצאים על תחנת החלל הבינלאומית, כמו גם על האסטרונאוטים בתחנת החלל הסינית". נלסון הוסיף, כי "בעקבות ענן הפסולת שנוצר, האסטרונאוטים עמדו בפני סיכון גדול יותר, אשר יכול לגרום לנזק עצום אם יפגע במקום הנכון".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, תקף גם הוא את רוסיה: "הבדיקה הוכיחה בבירור שלמרות טענותיה של רוסיה, כי היא מתנגדת לנשק בחלל, היא מוכנה לסכן את המחקר והשימוש בו, על ידי התנהגות פזיזה וחסרת אחריות".

בעקבות הזעם האמריקאי, שר ההגנה הבריטי בן וולאס אמר: "ניסוי הטילים ההרסני הזה של רוסיה, מראה על התעלמות מוחלטת מהביטחון, הבטיחות והקיימות של החלל".

משרד ההגנה הרוסי הגיבו לטענות, והאשימו מצידם את האמריקאים: "הפעולות של ארה"ב בחלל נחשבות כאיום ואינן עולות בקנה אחד עם המטרות המוצהרות של שימוש שליו בחלל החיצון".