שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל, הודיעה היום (שישי) כי תומכי ארגון הטרור חמאס עלולים לעמוד בפני עד 10 שנות מאסר. השרה אמרה כי בכוונתה להכניס את הארגון ייכנס תחת חוק הטרור של הממשלה הבריטית. המשמעות היא שכל מי שיביע תמיכה בחמאס, יניף את דגלו או יארגן פגישות לארגון יעבור על החוק. 

פאטל מקווה לדחוף את התקנות החדשות בפרלמנט בשבוע הבא, בצעד שלדבריה יעזור להילחם באנטישמיות. היא אמרה לכתבים בוושינגטון הבירה כי "איננו יכולים עוד להפריד בין הצד הצבאי והפוליטי של הארגון, בהתבסס על מגוון רחב של מודיעין המעיד על קשרים של הארגון לטרור".

עד כה, בריטניה אסרה רק על הזרוע הצבאית שלה - גדודי עז א-דין אל-קסאם. פאטל פרסמה את ההכרזה בנאום על אבטחה בעיר וושינגטון. לדבריה, מדובר בצעד חיוני להגנה על הקהילה היהודית במדינה.

"חמאס הוא אנטישמי ביסודו", אמרה פאטל. "אנטישמיות היא רוע מתמשך שאסור לקבל. יהודים מרגישים לא בטוחים - בבית הספר, ברחובות, כשהם מתפללים, בבתיהם ובאינטרנט. הצעד הזה ירתיע את כל מי שמניף דגל חמאס בבריטניה, מעשה שאמור לגרום לאנשים יהודים להרגיש לא בטוחים".

בתוך כך, בכיר בתנועת חמאס הגיב להחלטה, והבהיר: "זו הטייה לטובת ישראל". 

במערכת הפוליטית בישראל מגיבים להחלטה

שר החוץ, יאיר לפיד, בירך על ההחלטה: "אני מודה לשרת הפנים הבריטית, Priti Patel, ולשרת החוץ Liz Truss ולכל ממשלת בריטניה על ההחלטה הצפויה לראות בארגון הטרור חמאס, על כל זרועותיו, ארגון טרור. זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה. אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי. ההצהרה שצפויה היום מסכמת דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה בהובלת משרד החוץ וצוות השגרירות שלנו בלונדון בראשות השגרירה ציפי חוטובלי ואנו מודים לבריטים על שיתוף הפעולה הפורה גם בנושא זה".

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם ציוץ בעניין, בו הודה לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על ההחלטה, וציין: "‏חמאס הוא ארגון טרור, פשוט כך. 'הזרוע המדינית' מאפשרת את הפעילות הצבאית שלו. אותם טרוריסטים - רק בחליפות".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "‏אני מברך על המהלך הקרוב של ממשלת בריטניה להגדיר את חמאס ובכלל זאת גם את הזרוע המדינית שלו כארגון טרור. במהלך הצפוי, ממשלת בריטניה מעבירה מסר חשוב של אפס סובלנות לטרור".

שר המשפטים גדעון סער הודה לבריטניה על ההצרה המוסרית והצודקת להגדרתו, ופרסם ציוץ באנגלית: "חמאס הוא ארגון טרור המחויב לחסל את העם היהודי. אני מקווה שמדינות נוספות יצטרפו להצהרה, ויסמנו את התנועה כולה כארגון טרור".

השרה אורית פרקש הכהן צייצה: "מברכת על ההכרזה הצפויה של בריטניה על ארגון החמאס כארגון טרור. צעד חשוב ומסר מחזק גם לקהילה היהודית בבריטניה - שסובלת תקופה ארוכה מהסלמה באנטישימיות כלפיה במעשים ובדיבורים - גם מצד מפלגות בדרג הפוליטי במדינה".

שרת התחבורה מרב מיכאלי בירכה על החלטת בריטניה, וכתבה: "‏מחזקת את ממשלת בריטניה וראש הממשלה ג'ונסון על ההחלטה להוסיף את הזרוע המדינית של חמאס לרשימת ארגוני הטרור בנוסף לזרוע הצבאית של הארגון. בזמן שחמאס מחזיק בשבי את תושבות ותושבי עזה ומאיים על אזרחיות ואזרחי ישראל, אנחנו נמשיך לפעול עם הפלסטינים שחולקים איתנו חזון של מציאות טובה יותר לכולם".

שר התקשורת יועז הנדל הגיב גם הוא: "החמאס המדיני והצבאי הוא ארגון טרור שעוסק ישירות בפגיעה באזרחים. מעגל הקורבנות שלו כולל יהודים רבים וגם מוסלמים, ‏רצחנות ללא הבדלי דת גזע ומין. ‏ההחלטה של בריטניה להכיר בכך עושה צדק, מקווה שמדינות נוספות שהתמהמהו ינהגו כך. ‏ראוי לציין את ההישג והמאמץ של משרד החוץ ומערכת הבטחון".