נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראפ אובחן כחיובי לקורונה כשלושה ימים לפני העימות הראשון שלו מול הנשיא ג'ו ביידן, כך חשף מארק מדוז, ראש סגל הבית הלבן לשעבר, בספרו החדש.

עוד נכתב כי למרות שטראמפ ידע שכל מועמד נדרש להציג בדיקה שלילית בתוך כ-72 שעות, "שום דבר לא מנע מטראמפ לצאת לעימות". על מנת להגיע לאותו עימות, הציג הנשיא לשעבר בדיקה פגת תוקף. בתגובה לדבריו של מדוז בספריו, אמר טראמפ כי אלה "חדשות כזב". 

כזכור, טראמפ הודיע בחודש אוקטובר אשתקד כי הוא ומלאניה רעייתו אובחנו כחולי קורונה, זאת לאחר שיועצת המקורבת לו, אובחנה גם היא כחיובית לנגיף קורונה. ראש סגל הבית הלבן לשעבר התייחס גם לזה בספרו וכתב כי בסביבתו של טראמפ הופתעו, בשל הסיבה שהנשיא לשעבר שמר על כללי הסטריליות וביקש להציב במשכן הרשמי "דליים של ג'ל לחיטי ידיים". 

טראמפ ומדוז (צילום: REUTERS/Al Drago/File Photo)
טראמפ ומדוז (צילום: REUTERS/Al Drago/File Photo)

מדוז כתב בנוסף שבדיקה נעשתה עם ערכה מדגם ישן ולאחר בדיקה עם דגם חדיש יותר, טראמפ יצא שלילי לנגיף. חרף עובדה זו, בסביבתו של הנשיא אמריקאי לשעבר קיבלו הוראה "להתייחס אליו כאילו הוא חיובי". "לא רציתי לקחת סיכונים מיותרים", כתב והוסיף כי "לא רציתי להביל את הציבור אם אין מה לדאוג". 

בהמשך יצא טראמפ לסביב פגישות שם ככל הנראה נדבק. הבית הלבן שידע על כך, עיכב את הפרסום והנשיא לשעבר כאמור, הודיע על כך כשלושה ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית. באותו הערב עזר מדוז לטראפ להגיע לבית החולים, כך נכתב. אולם בניגוד לדיווח של הבית הלבן, המחלה של טראמפ הייתה חמורה יותר.