יעקב נגל, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, התייחס היום (חמישי) בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM לשיחות הגרעין בווינה. בפתח הריאיון הדגיש כי אין שום הפתעה סביב מה המתרחש בבירת אוסטריה, "האיראנים מציגים את העמדות שלהם, יש להם דוקטרינה, והצד השני בינתיים מתקפל. לצערי יש גם בישראל כמה גורמים חסרי אחריות שמדברים, חלקם 'לשעברים' – אני בכלל לא אומר אם זה נכון או לא נכון כי יש דברים שהשתיקה יפה להם. מצד שני, האיראנים באו לשיחות הגרעין עם דוקטרינה ומטרה".

"הם מוכנים לדבר על הסרת כל הסנקציות, על סגירת כל השאלות הפתוחות כתוצאה מההסכם, והתחייבות אמריקאית שאף נשיא אחר לא יצא מהשיחות, גם לא בעתיד", הסביר והבהיר נגל ואמר כי יש סיכוי גדול שאמריקאים לא יסכימו לסעיף האחרון כי זה לא חוקי. 

לדבריו, הדוקטרינה שלהם מבוססת על אמירות של כמה בכירים לשעבר שאמרו שהאמריקאים חלשים, אבל לא יתקפו גם אם יש להם את היכולת. "בעוד הישראלים רואים את האמריקאים חלשים, ולא יעשו כלום כי אין להם יכולת, איראן מבססת את התפיסה הזו על אמירות לא אחראיות של אנשים שלא יודעים. האיראנים חושב שהכלכלה שלהם יכולה להחזיק ככה עוד שנתיים ושאין עליהם שום איום", הוסיף נגל.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm