ראש ממשלת פינלנד, סאנה מארין, נאלצה להתנצל השבוע אחרי שהתברר כי היא יצאה לחגוג במועדון לילה על אף שהיועצים שלה המליצו לה להישאר בבידוד מניעתי מאחר ששהתה ליד אדם שנדבק בנגיף הקורונה.

ביום שבת בלילה, יצאה מארין (36) עם חברים לבלות במועדון לילה בהלסינקי, וזאת על אף ששעות ספורות קודם לכן היא קיבלה עדכון מהעוזרים שלה כי שר החוץ, פקה האוויסטו, נמצא חיובי לנגיף.

על פי תקנות הקורונה בפינלנד, אזרחים שמחוסנים פעמיים אינם מחויבים בבידוד גם אם היו בקשר עם אדם שנדבק ועל כן ראש הממשלה לא הפרה את התקנות כאשר יצאה לבילוי. אולם כאשר הצילומים שלה התפרסמו במגזין רכילות שדיווח כי ראש הממשלה רקדה ושהתה במועדון עד ארבע לפנות בוקר, מיהרו חברי האופוזיציה לתקוף את מארין והאשימו אותה בהתנהלות בלתי אחראית ובשיפוט לקוי.

פקה האוויסטו (צילום: REUTERS/Johanna Geron)
פקה האוויסטו (צילום: REUTERS/Johanna Geron)

מארין טענה תחילה כי עוזריה שלחו לה בשבת בערב הודעת טקסט שבה הציעו לה להיכנס לבידוד מניעתי, אולם היא קיבלה את המסרון רק ביום ראשון בבוקר, וכי עד אז היא הספיקה להיכנס לבידוד ולבצע בדיקה שהתבררה כשלילית.

בסופו של דבר, פרסמה מארין התנצלות פומבית על התנהלותה. "הייתי צריכה להפעיל שיקול דעת טוב יותר ולבדוק את ההנחיות שקיבלתי", כתבה ראש הממשלה הצעירה בעולם בפוסט בפייסבוק ביום שני. "אני מצטערת שלא הבנתי שאני צריכה לעשות את זה".