משאית מטען ובה מאות מהרגים ממרכז אמריקה התהפכה והתרסקה הלילה (בין חמישי לשישי) לתוך גשר בכביש מהיר במחוז צ'יאפס שבדרום מזרח מקסיקו. כתוצאה מהתהפכות נהרגו לפחות 53 בני אדם ועוד עשרות נפצעו, כך דיווחו הרשויות במדינה.  ראש מנהל ההגנה האזרחית במחוז אמר כי לפחות 21 מהפצועים מוגדרים במצב אנוש. 

מפקד תחנת הכבאות המקומית העריך כי ייתכן שהשילוב של מהירות מופזרת ומשקל יתר גרמו לתאונה הקטלנית וציין כי סמוך למקום ההתהפכות היה עיקול בכביש שייתכן שהוביל להתרסקות. עוד הוסיפו כי מהגרים רבים שניצלו מהאסון ברחו מהזירה מחשש להעצר על ידי ההגירה.

אחד מניצולי התאונה סיפר לרשת CNBC כי "הרגשתי שהמשאית דוהרת במהירות ולפתע היא איבדה שליטה, כנראה בגלל המשקל העודף". כמו כן הוסיף כי בתא המטען היו מהגרים מגואטמלה והונדורוס והעריך כי היו בין שמונה לעשרה ילדים קטנים. 

התהפכות משאית במקסיקו (צילום: El La Mira/via REUTERS)
התהפכות משאית במקסיקו (צילום: El La Mira/via REUTERS)

נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטיי ספד לקורבנות ורשם: "אני מצר על הטרגדיה במחוז צ'יאפס, ומביע את הזדהותי עם משפחות הקורבנות, להן נציע את כל הסיוע הקונסולרי הדרוש, כולל סיוע בחזרה למדינה".


גורמים ברשויות המדינה ציינו כי על פי ההערכות כ-107 בני אדם נדחסו לאותו תא מטען ואמרו כי זה לא חריג שמשאיות נושאות כל כך הרבה אנשים במהלך פעולות הברחת מהגרים בדרום מקסיקו.

על פי ההערכות, המהגרים עולים על המשאיות בגבול מקסיקו - גואטמלה ומשלמים בין 2,500 ל-3,500 דולר על ההברחה. בחודש אוקטובר האחרון אותרו 652 מהגרים בשש משאיות שעשו את דרכם לכיוון הגבול עם ארצות הברית.