אירוע חריג בלבנון: לפחות 12 אנשים נפצעו ועוד מספר לא ידוע נהרגו בסדרת פיצוצי ענק שהתרחשו אמש במחנה פליטים בעיר צור שבדרום לבנון, כך דווח הבוקר (שבת) בכלי התקשורת הלבנונים ובסוכנות הידיעות הלבנונית, שדיווחה כי בית המשפט הורה לכוחות הביטחון לפתוח בחקירת האירועים. 

לפי הדיווחים, הפיצוץ אירע במחנה הפליטים בורג' אל-שמאלי וגרם לשריפת ענק, ככל הנראה במחסן תחמושת המשמש לכאורה את ארגון הטרור חמאס. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הושגה שליטה על השריפה, וצבא לבנון הגיע למקום והחל למנוע כניסה ויציאה מהמחנה.

גורם בארגון חמאס טען, על פי דיווח ב"אל-ערביה": "שריפה פרצה במסגד במחנה בורג' אל-שמלי והתפשטה לאזור בו הוחזקה תחמושת". בנוסף, על פי סוכנות הידיעות "שהאב" המזוהה עם ארגון חמאס, הפיצוץ נגרם ככל הנראה כתוצאה מהצתה של מכלי חמצן המאוחסנים במקום.

מקור פלסטיני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות 12 אנשים נפצעו בפיצוץ ומספר לא ידוע של אנשים נהרגו. לפי חלק מהדיווחים, עדי ראייה סיפרו במחסן התחמושת הוחזקו רקטות ואמצעי לחימה נוספים, שגרמו לפיצוץ העז ולשריפה שהתפשטה לאחר מכן למסגד ולבתים סמוכים, כך על פי הדיווחים. 

כוחות חילוץ והצלה במקום הפיצוץ בלבנון (צילום: רויטרס)
כוחות חילוץ והצלה במקום הפיצוץ בלבנון (צילום: רויטרס)

כוחות חילוץ והצלה אחרי הפיצוץ בלבנון (צילום: רויטרס)
כוחות חילוץ והצלה אחרי הפיצוץ בלבנון (צילום: רויטרס)

כזכור, באוגוסט אשתקד אירע פיצוץ ענק בנמל ביירות, שגבה את חייהם של כ-135 בני אדם. לאחר הפיצוץ עלו כמה השערות לגבי הנסיבות שהובילו לפיצוץ. ביו היתר, ארגון חיזבאללה הואשם שגרם לאירוע, וכמו כן עלתה השערה כי מדובר בטיפול לקוי באמוניום החנקתי שאוחזק בנמל ביירות.