נשיא איראן אברהים ראיסי אמר הבוקר (שבת) כי טהרן רצינית בשיחות הגרעין שהיא מקיימת עם המעצמות בווינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית. "אנחנו רציניים במשא ומתן ואם גם הצד השני יהיה רציני לגבי הסרת הסנקציות, נשיג הסכם טוב. אנחנו בהחלט מעוניינים בהסכם טוב", אמר ראיסי. 

בתוך כך, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם מקביליו מבריטניה, גרמניה וצרפת לשיחה "פרודוקטיבית"  כולל דיון בהסכם הגרעין עם איראן, כך מסרה מחלקת המדינה בהצהרה. "המזכיר בלינקן קיים אתמול פגישה פרודוקטיבית עם עמיתיו מגרמניה, צרפת ובריטניה בליברפול. הם דנו בשיחות הגרעין ובדרך שלנו קדימה". 

כזכור, שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות התחדשו רשמית ביום חמישי בווינה עם פגישתם של כל הצדדים החתומים על הסכם, פרט לארצות הברית. על המאורע דיווח בטוויטר השליח המיוחד של רוסיה מיכאיל אוליאנוב. "המשתתפים מקיימים כעת פגישה רשמית של הוועדה המשותפת", צייץ בטוויטר. 

אתמול סיפר גורם בכיר באיחוד האירופי כי ישנה התקדמות בשיחות המתקיימות בווינה על החזרה להסכם הגרעין. "הרושם שנוצר הוא שאנחנו מתקדמים בכיוון הגיוני בדרך למשא ומתן", השיב כשנשאל האם ישנה אופטימיות באשר לטיב השיחות.

כמו כן, סוכנות הידיעות האיראנית Nournews דיווחה כי שיחה שהתקיימה בין נציגים איראנים עם נציגים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), "התקיימה ברוח חיובית ובונה".

השיחות מהוות משא ומתן עקיף בין טהראן לוושינגטון, אם כי השליח האמריקני הבכיר רוב מאלי לא יגיע אליהן עד סוף השבוע הקרוב. שליח האיחוד האירופי לשיחות הגרעין, אנריקה מורה, אמר כי הוא חש שקיימת מטרה בין המעצמות להגיע להסכם מחודש מול איראן. 

בנוסף, הזהיר מפני מריחת השיחות ללא הגעה להסכם בעתיד הנראה לעין. "אין לנו את כל הזמן שבעולם", אמר. עוד הוסיף: "הזמן חולף, ותחושת הדחיפות עוד יותר גדולה". מנהל המשא ומתן הבכיר של איראן אמר כי העובדה שהצדדים נמצאים בשיחות מראה שהם רוצים לצמצם את הפערים ביניהם. עוד אמר כי איראן הדגישה שבמשא ומתן זה היא ממשיכה את עמדתה הקיימת שהייתה בהסכם הקודם.