רצף מטלטל של עשרות סופות טורנדו פגע בחמש מדינות במרכז ארצות הברית, וגבה את החייהם של לפחות 70 אנשים. מקומות רבים נפגעו, בהם ארקנסו, מיזורי, טנסי, קנטקי ואילינוי. בנוסף, דווח על לכודים רבים במקומות שונים ברחבי ארה"ב. במדינת קנטקי הוכרז על מצב חירום והמשטרה המקומית התריעה כי צפויים הרוגים נוספים. שגיא בנאדו, המתגורר במדינה מעל 16 שנים, שוחח על כך עם בן כספית וינון מגל היום (שני) בתוכניתם ב-103FM.  

"לפי מה שראיתם בחדשות, סופת טורנדו רצינית מאוד עברה עלינו, התחילה בארקנסו שזו מדינה די קרובה אלינו, אבל רוב 227 מייל של נסיעה של הטורנדו על האדמה היה בקנטקי", סיפר בנדאו בפתח דבריו. "מה שהיה כל כך הרסני בסופה הזו, הוא שכרגע אומרים שזו כנראה הסופה הכי הרסנית בהיסטוריה של ארה"ב, זה שהיא הייתה על האדמה במשך שעתיים וחצי", הוסיף. 

לדבריו, הסופה הנוכחית התאפיינה בעוצמתה הגבוהה. "הכוח של הסופה, זה משהו בסביבות 700 קילומטר לשעה. רוח שואבת והקוטר של הסופה על האדמה היה כשני קילומטר קוטר", הסביר ופירט: "היא נוסעת שעתיים ושואבת בעוצמה של כמעט 700 קמ"ש רוח. 227 מייל זה 400 ומשהו קילומטר". 

עוד סיפר בנדאו כי כתוצאה מפגיעתה העוצמתית של הסופה יישובים שלמים בארצות הברית נהרסו לחלוטין: "יש מספר עיירות שנמחקו טוטלית, פשוט נמחקו. העיירה שראיתם בסרטונים היא נמצאת שעתיים דרומית ממני. במושגים של ארה"ב זה די קרוב. מה שקרה שם היא פשוט כנראה הגיעה לשם בעוצמה הכי חזקה וריסקה את הכול". 

בנדאו קבע: "אנחנו מדינה באסון לאומי. אומרים שיש 80 הרוגים". עוד אמר כי התזמון של הסופה הינו חריג למדי, היות ועונת הטורנדו מתקיימת בדרך כל בחודשי האביב. "זו בכלל לא העונה של הטורנדו בד"כ בין אפריל לאוגוסט. זה בכלל לא העונה אבל בשנים האחרונות זה היה גם בינואר", הסביר. 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm