נציג רוסיה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ובשיחות הגרעין בווינה, מיכאיל אוליאנוב, שלח אצבע מאשימה לעבר הנציגים האיראניים, ואמר היום (שני) כי מה שהתרחש בימים האחרונים במשא ומתן, היה מצידם בזבוז זמן. אוליאנוב הוסיף כי "איראן עשתה טעויות, ולא חידשה דבר", אך הדגיש כי הוא אופטימי ומצפה לפגישות העתידיות בין שני הצדדים.

אוליאנוב התראיין לערוץ "איראן אינטרנשיונל" הפרסי ואמר: "השיחות הנוכחיות מתקיימות על בסיס המשא ומתן שנפסק בחודש יוני האחרון", והדגיש כי לארה"ב ורוסיה רצון משותף להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015. הצהרות אלה באות על רקע פגישתם של שרי החוץ של ארגון ה-G7 בעיר ליברפול בבריטניה. במקביל, הזהירו גורמים רשמיים באיראן, כי ההזדמנויות להסכם בשיחות הנוכחיות, מתקרבות לסיומן.

בתוך כך, שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס, ציינה אתמול במהלך מסיבת עיתונאים של ארגון ה-G7, כי היא גם היא סבורה שחלון ההזדמנויות בדרכו להיסגר, ואמרה: "זו ההזדמנות האחרונה של איראן להגיע לשולחן המשא ומתן. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני". על רקע דבריה, מסר דובר משרד החוץ איראני, סעיד חטיבזאדה, כי "הם מסבכים את המצב ואת המשך השיחות".

אנתוני בלינקן על שיחות הגרעין והסיכוי לתקיפה ישראלית באיראן (Reuters)

כאמור, מקורות במשלחת האיראנית טענו: "איראן צמודה לטיוטת ההצעות שלה, שהוצגה בשבוע שעבר". ראש צוות המו"מ האיראני עלי באגרי אמר כי הצעות איראן נשארות על השולחן וינחו את המשלחת במהלך הדיונים. "לא היה שום שינוי בעמדה או משיכת טיוטות. הצדדים האחרים הכירו בדרישות איראן והסכימו לדון בהן. לא נקבל שום דבר פחות מהסכם הגרעין שנחתם ב־2015, זה יישאר עבורנו הקו האדום".

בכיר במשלחת האיראנית הוסף בראיון לערוץ חיזבאללה "אל־מיאדין" כי "המעצמות האירופיות הן ששינו במקצת את עמדתן בנוגע להצעות שלנו". לדבריו, מדובר ב"סימן טוב". נשיא איראן אברהים ראיסי הדגיש כי איראן "רצינית" בשיחות הגרעין, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA. "אנחנו רציניים במו"מ, ואם גם הצד השני יהיה רציני לגבי הסרת הסנקציות, נשיג הסכם טוב. אנחנו בהחלט מעוניינים בכך", אמר ראיסי.