שינוי כיוון: בכיר באיחוד האמירויות הודיע היום (שלישי) לארה"ב כי היא משעה את השיחות על רכישת מטוסי הקרב F-35 מתוצרת אמריקאית. זאת, לדבריו, בעקבות דרישות טכניות, הגבלות תפעוליות וריבוניות וכן ניתוח עלות מול תועלת אשר הובילו להערכה מחדש של העסקה. זאת, ברקע ביקורה המתוכנן של משלחת צבאית אמירתית בפנטגון מחר. 

לדברי הבכיר, ארה"ב נותרה הספק המועדף עבור דרישות הגנה מתקדמות, והדיונים על רכישת ה-F-35 עשויים להיפתח מחדש בעתיד. בכך, אישר למעשה הבכיר את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו איחוד האמירויות איימה לפרוש מעסקת הרכישה, שנחתמה בתקופת הנשיא הקודם טראמפ ואמורה הייתה לכלול גם רכישת מל"טים ואמצעי לחימה מתקדמים אחרים בשווי 23 מיליארד דולר. 

לפי גורמים רשמיים שצוטטו בדיווח, קריסת העסקה עלולה להוות טלטלה משמעותית ביחסים בין שתי בעלות הברית הוותיקות. ממשלת איחוד האמירויות שלחה מסר לגורמים רשמיים בארה"ב, כי בכוונתם לפרוש מן העסקה, מכיוון שסירבו לדרישות האבטחה הגבוהות של האמריקאים, זאת כדי להגן מפני טכנולוגיית הריגול המתקדמת של הסינים.

עם זאת, נשארת בעינה האפשרות כי מדובר בקלף מיקוח עבור האמירתים. גורמים באיחוד האמירויות מסרו כי המכתב שנשלח נכתב על ידי הדרג הזוטר בממשלה, וכי זה אכן מצביע על טקטיקה של משא ומתן לקראת הפגישה בפנטגון מחר. 

האמריקאים קיבלו את המסר האמירתי, והשיבו כי מטוסי הקרב והמל"טים המתקדמים חסינים מפני ריגול סיני. גורם רשמי אמר: "אנחנו נשארים מחוייבים לעסקת המכירה. קיבלנו את המסר האמירתי, סוג זה של דיאלוג, אינו יוצא דופן למכירת כה משמעותית של נשק, ואנו מקווים שנוכל לפתור את הנושאים הללו".