ברקע ההכרזה של ממשלת בריטניה על חמאס כארגון טרור ושיחות הגרעין בווינה, הגיעה לישראל ג'ואן ריאן, חברה לשעבר בפרלמנט הבריטי ויו"ר אגודת ידידי ישראל במפלגת הלייבור, כדי לקחת חלק בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה.

ריאן, שעזבה את הלייבור בגלל הקו האנטי־ישראלי שנקטה בתקופת היו"ר הקודם ג'רמי קורבין, אומרת כי מפלגתה לשעבר שינתה את יחסה לישראל ולעם היהודי.

"אני שמחה לראות את הלייבור תחת הנהגת סר קיר סטארמר מאמצת עמדה מאוזנת יותר כלפי המזרח התיכון מאשר בתקופת קורבין", אמרה. "סטארמר התבטא בתקיפות נגד אנטישמיות ונגד אנטי־ציונות. הוא הבהיר שהלייבור מתנגדת לתנועת ה־BDS. בירכתי על נאומו, שבו הדגיש כי קיים קשר ברור בין אנטישמיות לאנטי־ציונות".

ריאן הוסיפה: "יחסי בריטניה־ישראל התחזקו בעקבות הברקזיט, יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. מערכת היחסים בין בריטניה וישראל מתחזקת. רק החודש חתמו ישראל ובריטניה על הסכם היסטורי לעשר שנים בנושאי אבטחת סייבר, פיתוח טכנולוגי, הגנה, סחר ומדע. אנחנו עוברים מידידות לשותפות עם הסכם הסחר וההצהרה המשותפת שאיראן תהווה איום אם תרכוש יכולת גרעינית.

"אני מצפה לראות חזית מאוחדת בווינה ובכל הפורומים הבינלאומיים, שפועלים יחד כדי להבטיח שאיראן לא תהפוך למעצמה גרעינית. איראן מהווה איום על כולנו, לא רק על ישראל או על המזרח התיכון, וטוב שאצלנו התחילו להבין זאת".

הוועידה התקיימה, זו השנה ה־13, בשיתוף עם המכון הבינלאומי למלחמה בטרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, והפעם באופן מקוון בגלל מגבלות הקורונה. השתתפו בה עשרות חברי פרלמנט, שגרירים, עיתונאים וחוקרים, לצד ראשי ממשלות ובכירי ממשל מישראל, בריטניה ואוסטרליה. בין הנושאים: ביטחון וכלכלה, הגרעין האיראני, ההתמודדות עם הקורונה, הסכמי אברהם והמאבק באנטישמיות.

אלברט דדון, מייסד ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית,  אמר ל"מעריב": "הוועידה מחזקת את משולש המדינות האסטרטגי – ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ומקדמת את היחסים האיתנים ביניהן. הפורומים מאפשרים למקבלי החלטות להתמודד באופן מיטבי עם הסוגיות העולמיות הבוערות היום, ולהתקדם אל עתיד טוב יותר".