יוליה לאופוטינה, שרה במשרד הביטחון האוקראיני, הזהירה היום (חמישי) מפני פלישה צבאית מלאה של רוסיה לשטחי אוקראינה, ואמרה: "מבחינה גיאופוליטית זה אכן אפשרי כי הפלישה תצית סכסוך עולמי, ועלולה להיות הניצוץ של מלחמת העולם השלישית".

לפי מודיעין אמריקאי, רוסיה מתכננת להעביר כ-175 אלף חיילים לגבול עם אוקראינה, כאשר כ-70,000 מהם מוצבים בגבול כעת, ובווישגטון, כבר אותתו למוסקבה כי לפלישה יהיו מחירים כבדים. על אף זאת, במוסקבה הכחישו כי מדובר בתוכניות כלשהן לתקיפה מסוימת על אוקראינה, בדומה לפלישה הרוסית לחצי האי קרים ב-2014. "עלינו לשים לב גם למדינות הבלקן וליתר ביטחון היבשת", אמרה השרה לאופוטינה, והתייחסה גם לסיכויי ההצלחה של הרוסים במקה של פלישה צבאית: "אולי בפעם הראשונה זה יצליח, אבל הצעד לאחריו של הרוסים כבר לא יהיה מוצלח, יש לנו ניסיון רב מאוד בהגנה ונדע להיערך בהתאם". 

ההתחממות בגזרה הרוסית-אוקראינית תופסת את מרכז תשומת הלב בפסגת 27 מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל היום, ומדינות באיחוד האירופי חלוקות בין אלו שבמזרח, הקוראות להטיל סנקציות, לעומת אלו שבמערב, אשר חוששות שדווקא הטלת הסנקציות עלולה להביא לפלישה.

בנוגע למשא ומתן מול הרוסים, התייחס בפסגת האיחוד ראש ממשלת סלובניה, ואמר: "ייתכן שיש כמה ערוצים פתוחים למשא ומתן רציני במהלך הימים הקרובים, והמתווכות שעל הפרק הן בין היתר צרפת וגרמניה". שתי המדינות תיווכו בעבר לאחר פלישת רוסיה לחצי האי קרים. נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, ציין כי אוקראינה מוכנה להיכנס כבר כעת למגעים דיפלומטיים עם רוסיה, אך במוסקבה לא הייתה עדיין היענות חזרה.