מחלקת המדינה פרסמה היום את דוח הטרור לשנת 2020, ולפיו תועדו ברחבי העולם 10,172 אירועי טרור, עלייה של 15 אחוז לעומת השנה הקודמת, ומספר הקורבנות עמד על 29,389, עלייה של 12 אחוז. אירועי הטרור התרחשו ב-98 מדינות וטריטוריות, 87 אחוז מתוכם במערב אסיה, בדרום אסיה ובאפריקה שמתחת לסהרה.

אפגניסטן ניצבת בראש הרשימה עם 1,722 תקריות (עלייה של 22 אחוז) ואחריה סוריה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (זינוק של 434 אחוז), תימן (273 אחוז) והודו. הטליבאן אחראים ל-1,325 מהתקריות (ירידה של עשרה אחוזים), בעוד דאע"ש בסוריה ובעיראק אחראים ל-507 תקריות (ירידה של 14 אחוז), כולל באלג'יריה, אינדונזיה, רוסיה, תימן ולבנון.

"מגפת הקורונה סיבכה את נוף הטרור, יצרה אתגרים והזדמנויות עבור ארגוני הטרור", נכתב בדוח. "בעוד שהמגפה שיבשה את הנסיעות של טרוריסטים, את המימון ואת הפעילות, ארגוני הטרור התאימו את הגישות שלהם ואת הפניות שלהם לקהל, תוך שימוש באינטרנט כדי להמשיך ולהקצין אחרים לאלימות ולספק השראה להתקפות ברחבי העולם".

לגבי איראן, ציינה מחלקת המדינה כי הרפובליקה האסלאמית "המשיכה בתמיכה בטרור באזור ובעולם" עם סיוע לחמאס, חיזבאללה ולקבוצות ושלוחות בבחריין, עיראק, סוריה ותימן, ובנוסף ממשיכה להעניק מחסה לבכירים באל-קאעידה. "כוח קודס של משמרות המהפכה נותרו השחקנים המרכזיים של איראן בתמיכה בגיוס טרור, מימון ותכנון מזימות באירופה, אפריקה, אסיה ובשתי יבשות אמריקה".