משרד החוץ של בלארוס טען היום כי אחד הדיפלומטים שלו נפגע אמש כאשר פעילים של "ארגון קיצוני גולה" תקפו את השגרירות בלונדון. הרשויות הבריטיות עדיין לא הגיבו על האירוע.

לפי ההודעה הבלארוסית, מספר בני אדם "פגעו בחזית בניין השגרירות ואז תקפו באופן פיזי את הדיפלומטים הבלארוסים שהגיעו לזירה ואחד מהם נפצע קשה ונזקק לטיפול רפואי". האבחנה הראתה כי הדיפלומט סובלת משבר באף, זעזוע מוח קל ושן שבורה.

עוד נטען כי כאשר שוטרים הגיעו לזירה, התוקפים ניסו להימלט, אולם חלק מהם נעצרו וכי התברר כי הם שייכים לארגון קיצוני גולה בשם נדזיה שתומך באופוזיציה למשטרו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו. צילומים לכאורה מהמקום הראו כמה גברים עם מסכות ואחד מהם נתן מכה לאדם אחר.

בשל האירוע - שעדיין לא קיבל אישור של הרשויות בבריטניה - זומן הממונה על השגרירות הבריטית במינסק למשרד החוץ, שם הוגשה לו מחאה רשמית לצד דרישה כי תתקיים חקירה מלאה וכי האחראים יועמדו לדין.

"ההתקפה הזו בוצעה נגד אנשים שהגנו על האינטרסים של אזרחים בלארוסים ופעלו לשפר את היחסים בין המדינות, והיא שוב הוכיחה את הפנים האמיתיות ואת השיטות של הפנאטים שמספר מדינות במערב מנסות להציג בתור מפגינים שלווים", נמסר ממשרד החוץ. "אנחנו מניחים שהרשויות הבריטיות ינקטו בכל הצעדים הראויים כדי להגן על השגרירות נגד פלישה או נזק כלשהם וכדי למנוע הפרה של ביטחון המשימה או פגיעה בכבודה".