מאמר שפורסם היום (רביעי) בכתב העת iScience, חשף כי התגלתה ביצה ובתוכה עובר דינוזאור בסין בת 66 מיליון שנים לפחות. הביצה התגלתה בפארק תעשייתי בגנז'ו שבדרום סין בשנת 2000, אך מאז נשמרה יותר מעשר שנים יחד עם מאובנים אחרים עד שהוקם מוזיאון היסטוריה במחוז שהתגלה, ולאחר מכן אנשי הצוות במקום החלו לבדוק את הביצה.

מהניתוח שנעשה לביצה התגלה כי העובר הגיע לאורך של 27 ס"מ וככל הנראה השתייך לקבוצת האובירפטורוזאורים, דינוזאורים עטויי נוצות שצעדו על שתי רגליים שחיו לפני כ-66 עד 72 מיליון שנה. אמנם דבר שהפתיע את החוקרים הוא שהעובר שוכב בתוך הביצה עם ראשו מתחת לגוף, כפות הרגליים משני צדי הגוף והגב מכורבל לאורך הקצה הקהה של הביצה. לפי המחקר, מדובר בתנוחה ייחודית שלא נראתה קודם לכן בקרב דינוזאורים, אולם דומה לאופן שבו עוברי ציפורים מודרניות שוכבים לפני שהם בוקעים מהביצה.

"זה אחד העוברים הטובים ביותר של דינוזאורים שהתגלו בהיסטוריה", אמרה פיון וייסום מה, דוקטורנטית לחקר מאובנים באוניברסיטת בירמינגהם שהובילה את המחקר, והוסיפה: "מעניין מאד לראות את העובר הזה של הדינוזאור ועובר של עוף כשהם שוכבים באותו אופן בתוך ביצה, וזה כנראה מעיד על התנהגות זהה לפני הבקיעה".