שיחות הגרעין בווינה יתחדשו ביום שני – כך הודיע אנריקה מורה, סגן הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ויו"ר השיחות עם איראן. "חשוב להגביר את הקצב, להתמקד בנושאים החשובים ולנוע קדימה בשיתוף ארה"ב. ברוכים הבאים לסיבוב השני", כתב מורה.

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, התייחס לשיחות הגרעין ואמר כי טהרן אינה רואה את העמדות של שלוש המעצמות האירופיות, ובמיוחד צרפת, כמועילות. הוא הוסיף כי המשלחת האמריקאית שולחת הצעות לא רשמיות לשיחות, וזוכה למענה הדרוש. "לא נסכים לכך שייתנו לנו נקודה אחת תמורת עשר מצדנו. הם מודאגים מהתקדמות תוכנית הגרעין. אנחנו אומרים שעליהם להתייחס לכל מרכיבי ההסכם, ובמיוחד לסנקציות", אמר עבדוללהיאן.

ובינתיים, צבא איראן מתכונן לעימות עם ישראל וארה"ב וצפוי להרכיב מערכות נגד טילים על צריחי טנקים T72 כדי להגן עליהם מפני תקיפה אפשרית. כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס. 

"המערכת נוסתה ותותקן על צריחי הטנקים. היא תוכל להסיט את כל סוגי הטילים על ידי חסימת המערכות שלהם", דווח בסוכנות הידיעות במהלך היום השלישי של התרגילים הצבאיים היבשתיים והימיים באיראן.

הדיווח הגיע לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר כי ארה"ב מכינה "חלופות" למקרה ששיחות הגרעין בווינה ייכשלו ולא ניתן יהיה להחיות את הסכם הגרעין.

בתוך כך, על פי דיווח ברשת CNN, סוכנויות המודיעין האמריקאיות מעריכות שסעודיה מייצרת טילים בליסטיים, בסיועה של סין. עד כה היה ידוע שהסעודים רכשו טילים בליסטיים מסין, אך לפי גורמים שמעורים בידיעות המודיעין העדכניות – סעודיה מסוגלת לבנות בעצמה כלי נשק מסוג זה. לפי צילומי לוויין שהגיעו לידי CNN, נראה שהסעודים מייצרים לפחות באתר אחד - סמוך לעיירה דוואדמי שבמרכז המדינה - את הטילים הבליסטיים.

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי לשר עבדוללהיאן היה מפגש קצר עם עמיתו הסעודי, פייסל בן פרחאן, בשולי ועידת שרי החוץ של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי באסלאמבאד שבפקיסטן.