כוחות משמרות המהפכה האסלאמית באיראן נכנסו היום (שישי) ליום החמישי והאחרון בתרגיל הצבאי "הנביא הגדול" שנערך בדרום המדינה ובמפרץ הפרסי. בכלי תקשורת במדינה דיווחו כי במהלך התרגיל שנערך היום, שוגרו כ-16 טילים בליסטיים. 

עוד דווח כי הטילים ששוגרו מגיעים לטווחים של בין 300 עד 2,000 ק"מ לטווח קצר ובינוני. על פי גורמי ביטחון איראנים, הטילים יכולים להגיע לישראל ולבסיסים אמריקאים באזור. בנוסף לכך, האיראנים טוענים כי הטילים פגעו במטרותיהם באותו הזמן שבו 10 מל"טים פגעו בו-זמנית במטרות.

רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי, אמר כי "התרגיל הוא תשובה לאיומים האחרונים 'חסרי התועלת של ישראל'. זה רק מתי מעט ממאות הטילים שיכולים לפגוע במטרות האויב. לתרגילים הללו יש מסר ברור מאוד, אזהרה רצינית ומעשית בתגובה לאיומים של בכירי במשטר הציוני - היזהרו מהטעויות". 

מפקד משמרות המהפכה, בריגדיר גנרל חוסיין סלאמי, העביר מסר לישראל ואמר כי "התרגיל הצבאי הוא תגובה לאיומים של בכירים ישראל ואזהרה מפני ביצוע כל טעות. אם תתבצע הטעות הקטנה ביותר, נחתוך להם את הידיים. ההבדל בין פעולה לתרגיל צבאי זה זווית שיגור הטילים". בנוסף לכך סלאמי הדגיש כי התמרונים הצבאים הצליחו להשיג את מטרותיהם במלואן.

תרגיל צבאי באיראן (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
תרגיל צבאי באיראן (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

שר החוץ האיראני, חוסיין-אמיר עבדאללהיאן, הוסיף כי "הרפובליקה האסלאמית של איראן תמיד הייתה מבשר של שלום ויציבות אזוריים. התרגיל הצבאי הוא ביטוי לנחישותנו הבלתי מעורערת להגן על המולדת האסלאמית".

כזכור, הגנרל האיראני גולאם עלי ראשיד, אמר מוקדם יותר השבוע כי טהרן תגיב בצורה "מוחצת" נגד כל תקיפה ישראלית, כך על פי סוכנות ידיעות מקומית. "אם ישראל תבצע תקיפה נגד איראן, הכוחות שלנו יתקפו מיד את כל המרכזים, הבסיסים, הנתיבים והמרחבים שישמשו לביצועה", אמר ראשיד. 

אלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, התייחס הבוקר בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM לאפשרות לעימות צבאי מול איראן, ברקע חידוש שיחות הגרעין בשבוע הבא, והשיב: "אם המומחים לגרעין איראני יגידו שהם מתקרבים לפצצה, ובחיל האוויר יגידו שהאיראנים הגיעו למצב בו אי אפשר לתקוף שם - אז זה המרחב המדובר".

לדבריו, ברגע שיש חומר מספיק לפצצה, נתקל בקושי בהתמודדות ובהדיפת הצד השני, ועל כן הוסיף: "עלינו לשאול עצמינו, האם מחר יהיה מאוחר מדי?". עמידרור הדגיש כי "למלחמות לא רצים, למלחמות מגיעים כשאין ברירה. או כשהאויב מתחזק ומגיע למצב בו לא נוכל להתמודד איתו בעתיד, או כשהוא מכין עלינו מתקפה, ואז עלינו להתכונן לקראתה".