המבצע המורכב של שיקום בתי הפרלמנט בלונדון עלול להגיע לעלות של 14 מיליארד פאונד ויאלץ את המחוקקים להעביר את פעילותם מחוץ לארמון ווסטמינסטר לתקופה של 12 עד 20 שנה - כך דיווח הטלגרף בעקבות בחינה מקיפה של המבנה שביצע הצוות המיוחד לשיקום הארמון ולהתחדשותו.

"חברי הפרלמנט יצטרכו להצביע על התוכניות האלה והם יצטרכו להצדיק פרויקט כזה בפני המצביעים שלהם", אמר גורם ממשלתי. "חברי פרלמנט מכל סיעות הבית צפויים להיות מוטרדים מאד מההערכות לגבי העלויות ולוחות הזמנים".

אחת הסיבות המרכזיות לתהליך הממושך ולעלויות היא המחסור באנשי מקצוע מיומנים. חברי הצוות חיפשו אחרי קבלנים ומומחים בתחום שימור המורשת וגילו כי מספרם של אנשי מקצוע עם כישורים בתחומי הריהוט, טקסטיל ושחזור ציורים, שימור של ויטראז'ים ובניית שעונים הצטמצם ברחבי בריטניה ורבים מהמקצועות כבר נעלמו לחלוטין.

בשל מצבו המתערער של הארמון, שנבנה במקור בסוף המאה ה-11 אולם נחנך מחדש בשנת 1870 אחרי שריפה גדולה שכילתה את מרבית המבנה, עלויות התחזוקה השוטפות שלו עולות בקצב מהיר. ההוצאה השבועית על תחזוקה ותיקונים שוטפים עומדת על יותר משני מיליון פאונד ופרויקטים שנעשו לאחרונה לצורך תחזוקה הגיעו ל-127 מיליון פאונד בשנה.