נשיא פולין אנדז'יי דודה, הפתיע היום (שני) כאשר הטיל וטו על הצעת החוק של מפלגת השלטון שנועדה למנוע מגורמים זרים שאינם אירופיים להחזיק בבעלות על כלי תקשורת במדינה, צעד שנתפס כניסיון להשתיק ערוץ טלוויזיה ביקורתי. התיקון לחוק התקשורת נועד לאסור על גורמים זרים מחוץ לאזור הכלכלי האירופי להחזיק בבעלות על כלי תקשורת במדינה. המהלך כוון באופן ישיר נגד חברת TVN שמפעילה את ערוץ החדשות הלווייני TVN24, אשר ידוע בביקורתו נגד הממשלה השמרנית ונמצא בבעלות דיסקברי האמריקאית.

ההצעה אושרה בבית הנבחרים כבר באוגוסט האחרון, אולם הסנאט הטיל עליה וטו חודש מאוחר יותר. לפני כעשרה ימים, ללא כל התראה מוקדמת, העלתה מפלגת חוק וצדק השלטת את ההצעה בוועדת התרבות והתקשורת שדחתה את הווטו של הסנאט, ובתוך זמן קצר התקיימה גם הצבעה במליאת הסיים, שבה הצביעו 229 חברי פרלמנט בעד הווטו לעומת 212 מתנגדים.

בשבוע שעבר התקיימו הפגנות ענק ברחבי המדינה, כאשר אלפים הפצירו בדודה שלא לחתום על ההצעה, והיום הודיע הנשיא הפולני כי הוא החליט להטיל וטו על התיקון. הוא הסביר כי הוא מסכים שהצעת החוק אינה פופולרית וכי היא גורמת נזק לפולין מבחינת השקעות זרות, ובמיוחד לקשריה עם ארה"ב. "אני שותף לדעה של מרבית בני עמי שלא רוצים עוד מחלוקות", אמר דודה, שקרא לחברי הפרלמנט "להתגבר על מחלוקות פוליטיות ולמצוא פתרונות" שיגבילו השתתפות של חברות זרות בשוק התקשורת.  

הממונה על שגרירות ארה"ב בוורשה ביקס אליו, מיהר לשבח את החלטתו של דודה. "תודה לך, אדוני הנשיא, על מנהיגות ומחויבות לערכים דמוקרטיים משותפים ועל הגנה על אקלים שמאפשר השקעות בפולין", צייץ הדיפלומט האמריקאי. "יחד, בעלות הברית חזקות יותר", סיכם.