דיפלומטים מערביים שלחו היום (שלישי) מסר תקיף לאיראן, זאת בצל חידוש שיחות הגרעין בווינה. הדיפלומטים אמרו כי "אם לא יהיה הסכם בתוך ארבעה שבועות, לא יהיה הסכם כלל". עיתון אל-ערבייה דיווח כי האיראנים הגיעו לסבב השיחות הנוכחי ברצינות רבה, שכן הם מחפשים הסכם שיאפשר להם למכור נפט, ולהסיר את הסנקציות של האמריקאים.

בתוך כך, סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי אמר כי "הסבב השמיני של שיחות המשא ומתן בווינה, החל בישיבת הוועדה המשותפת להסכם הגרעין, בה אישרו כמעט כל הצדדים את העדיפות של הסרת הסנקציות הבלתי חוקיות". עוד הוסיף כי "הסוגיה הבאה היא מתן ערבויות מצד המעצמות, כך שארה"ב לא תפר שוב את ההסכם, או תטיל סנקציות חדשות על איראן".

מטה שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)
מטה שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)

במקביל אנריקה מורה, הסגן הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ויו"ר השיחות עם איראן, אמר כי "אין לנו הרבה זמן להגיע להסכם, וגם לא ניתן לקבוע לוח זמנים להשגת ההסכם". מורה הוסיף כי "איראן ממשיכה להתקדם בתוכנית הגרעין. הצלחתנו תלויה בקבלת החלטות קשות בוושינגטון וטהראן. אנו מנסים להגיע לחתימה מעשית להשבת הסכם הגרעין, כאשר במקביל האיראנים מבקשים להסיר את הסנקציות".

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, התייחס לשיחות הגרעין ואמר כי טהרן אינה רואה את העמדות של שלוש המעצמות האירופיות, ובמיוחד צרפת, כמועילות. הוא הוסיף כי המשלחת האמריקאית שולחת הצעות לא רשמיות לשיחות, וזוכה למענה הדרוש. "לא נסכים לכך שייתנו לנו נקודה אחת תמורת עשר מצדנו. הם מודאגים מהתקדמות תוכנית הגרעין. אנחנו אומרים שעליהם להתייחס לכל מרכיבי ההסכם, ובמיוחד לסנקציות", אמר עבדוללהיאן.