בית המשפט בניו יורק הרשיע הלילה (בין רביעי לחמישי) את בת זוגו לשעבר של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, גיליין מקסוול, בסיוע להתעללות מינית בנערות. מקסוול נמצאה אשמה בחמישה מתוך ששת סעיפי האישום שיוחסו לה ועל פי הערכות היו צפוי להישלח לעונש מאסר ממושך. 

הרשעתה של מקסוול הגיע בעקבות עדויות של ארבע נשים שונות שטענו כי עברו התעללות מינית על ידי אפשטיין בין השנים 1994-2004. כל הנשים שהעידו אמרו שעברו התעללות מינית על ידי אפשטיין לפני שמלאו להן 18, וכי מקסוול דחקה, הנחתה ואף השתתפה במפגשים מיניים.

אנני פארמר, אחת הנשים שהעידו נגד מקסוול, אמרה: "אני מרגישה הקלה ואסירת תודה על כך שחבר המושבעים הבין את דפוס ההתנהגות שלה. אני מקווה שפסק הדין הזה יביא נחמה לכל מי שצריך ויבהיר כי אף אחד לא מעל החוק". עדה נוספת אמרה כי "הנפש שלי כמהה לצדק במשך שנים והיום חבר המושבעים נתן לי בדיוק את זה. אני אזכור את היום הזה לתמיד". התובע דמיאן וויליאמס בירך על פסק הדין ושיבח את "גבורה" של הקורבנות שהתייצבו נגדה. 

במהלך המשפט, טענה התביעה כי "מקסוול ואפשטיין פעלו יחד, יד ביד". מנגד, עורכי דינה של מקסוול אמרו כי היא משתמשים בה על מנת להעניש אותה על פשעים של אחרים. הצוות המשפטי של מקסוול אמר לאחר גזר הדין כי הם פועלים להשגת ערעור. "אנחנו מאמינים בתוקף בחפותה של גיסליין. מותו של אפשטיין הותיר חלל. מקסוול ממלאת את החלל הזה". 

משפט גיליין מקסוול (צילום: REUTERS/Jane Rosenberg )
משפט גיליין מקסוול (צילום: REUTERS/Jane Rosenberg )

כזכור, מקסוול נעצרה בחודש יולי 2020 בארצות הברית. מספר מקורבנותיו של אפשטיין טענו כי מקסוול הייתה זו שהכניסה את אפשטיין לחייהן וניהלה עבורו רשת של סחר בנשים, והוא ניצל אותן מינית. בחודשים האחרונים היא שהתה במקום מסתור, ורשויות החוק הציבו אותה "על הכוונת".

מקסוול פגשה לראשונה את איש העסקים ג'פרי אפשטיין בתחילת שנות ה-90 ובין השניים נוצר קשר אינטימי, שהפך לקשר עסקי. סמה בעיתונות הבריטית לאחר שהכירה בין אפשטיין לנסיך אנדרו, והשלושה צולמו יחד באתרי בילוי רבים.

בשנת 2015 הוגשה תביעה נגד מקסוול על ידי וירג'יניה רוברטס, שטענה שבשנת 1999, כשהייתה בת 15, היא הכירה בינה לבין אפשטיין למטרת ניצול מיני. לפי דיווחי העיתונות מקסוול שילמה סכום של מיליוני דולרים כפיצוים. בשנת 2017 תבעה שרה רנסום את אפשטיין ומקסוול, בטענה לניצול מיני ואיומים באלימות.

כזכור, עבריין המין והמיליארדר ג'פרי אפשטיין שם קץ לחייו לפני כשנה, בתאו בכלא במנהטן שבניו יורק. אפשטיין, שעשה את הונו כמשקיע בוול סטריט, נעצר בחודש יולי בחשד לשורה ארוכה של עבירות מין חמורות - בהן סחר מין בקטינות ושידולן לזנות.

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

בעבר הורשע אפשטיין בעבירה דומה, של שידול בת 17 לזנות, אך ריצה עונש של שנה וחצי בלבד בתנאים מקלים, כאשר על פי רבים קשריו הפוליטיים הובילו לכתב אישום ולעונש מקלים, בשל קשריו הפוליטיים. לאחר שחרורו מהכלא שב אפשטיין להסתובב בחברה הגבוהה, והיה מארח אישים רבים בביתו, בהם בני הזוג קלינטון, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנסיך אנדרו וראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק.