נשיא איראן, אבראהים ראיסי, אמר היום (שני) באירוע לזכרו של סולימאני: "אם הרוצח והאשם העיקרי טראמפ, ומזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו לא יישפטו בבית משפט על מעשיהם, אנו ננקום את מותו של סולימאני". הוא הוסיף כי "טראמפ אף חייב להישפט לפי חוק הגמול האסלאמי ויש לבצע נגדו את פסיקת האל. הוא נמצא בראש הרשימה".

לפי החוקים האיסלאמיים של איראן, רוצח מורשע יכול להיות מוצא להורג אלא אם משפחתו של הקורבן תסכים לקחת "כספי דם" באמצעות פיוס בין הצדדים.

דבריו של נשיא איראן נאמרו על רקע שנתיים לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. הוא נהרג בעיראק בתקיפת מזל"ט ב-3 בינואר 2020, בהוראת נשיא ארה"ב לשעבר דולנד טראמפ. לאחר החיסול אמרו גורמים בבית הלבן כי "חיסולו של סולימאני היה הגנה עצמית לצורך שמירה על האינטרסים של ארה"ב במזרח התיכון".

כזכור, קאסם סולימאני כיהן כמפקד כוח קודס, אשר היה אחראי על פעולות מטעם משמרות המהפכה על פעילויות צבאיות שמחוץ לגבולות איראן. הוא נחשב לבעל השפעה גדולה מאוד על ארגוני טרור פרו-איראנים שונים ברחבי המזרח התיכון, וביניהם ארגון החיזבאללה.

כמו כן, אתמול איראן העבירה מכתב למועצת הביטחון של האו"ם בו טענה כי יש להטיל דין על ארצות הברית וישראל, אשר לטענת טהרן היו מעורבת בחיסול.