בווינה, בירת אוסטריה, נמשכו המגעים בין משתתפי השיחות בעניין החזרה להסכם הגרעין עם איראן, על רקע מעורבות איראנית גוברת בתקיפות נגד כוחות אמריקאיים בסוריה ועיראק ואירועים ביטחוניים באיראן עצמה.

השיחות בווינה נמשכו במפגשים דו־צדדיים וקבוצתיים. ראש צוות המשא ומתן האיראני עלי באגרי קיים פגישות נפרדות עם המתאם האירופי אנריקה מורה ועם נציגי סין ורוסיה. באגרי נפגש גם עם ראשי המשלחות של שלוש המעצמות האירופיות: בריטניה, גרמניה וצרפת.

בוושינגטון, דוברת הבית הלבן ג'ין סאקי ודובר משרד החוץ נד פרייס אמרו כי בשבוע שעבר הייתה "התקדמות צנועה מסוימת" בשיחות הגרעין עם איראן. פרייס הזהיר, עם זאת, כי "שעון החול של שיחות הגרעין עם איראן איננו עניין של זמן אלא של מצב טכני, והוא יאזל כאשר ההתקדמות בתוכנית הגרעין של איראן תגיע למצב שבו המומחים שלנו יחליטו שהיא תבטל את היתרונות שבחידוש הסכם הגרעין".

לדברי פרייס, חזרה זו תפגע באינטרסים הלאומיים של ארצו. הוא הוסיף והסביר כי בינתיים האינטרס האמריקאי נשאר לחזור להסכם, אך הזמן מתקצר. "על איראן להפגין רצינות ולחדול מקידום פעילותה הגרעינית, כדי שניתן יהיה להמשיך בשיחות. עד שהכל ייסגר, כולל נושא תוכנית הגרעין והסנקציות, לא יהיה הסכם. אנחנו עוקבים יום־יום - והשבוע נותרו עוד כמה ימים - אחר הדיונים, ומתייעצים עם שותפותינו".

באופן חריג, ארה"ב האשימה רשמית את איראן במתקפה על בסיס כוחות הקואליציה נגד הטרור, שבתוכם כוחות אמריקאיים, בדיר א־זור שבסוריה. "ארגוני הטרור הנתמכים בידי איראן אחראים לירי הרקטות נגד הבסיס", הודיע משרד ההגנה האמריקאי, וציין כי שמונה טילים נורו לעבר הבסיס אתמול בשעות הבוקר. לא היו נפגעים בתקרית, וכוחות הקואליציה השיבו אש למקורות הירי.

ובאיראן עצמה - כלי תקשורת הקרובים לאופוזיציה האיראנית דיווחו כי טיל בליסטי התפוצץ במערב הבירה טהרן במהלך העברתו לבסיס טילים סודי בחארג'. מדובר בבסיס שבו עוסקים מדענים בשירות משמרות המהפכה גם בייצור סרכזות מתקדמות לאתרי הגרעין, ושלטענת איראן הותקף בשנה שעברה על ידי ישראל. על פי הדיווח, הפיצוץ החריד את רובע קודס, אך לא ידוע בשלב זה על נזק או נפגעים. סרטונים שהועלו לרשת החברתית טוויטר הראו הבזק אור חזק וגל הדף באחת השכונות. משמרות המהפכה האיראניים פרסמו הודעה קצרה, שבה טענו כי הפיצוץ נגרם במהלך תרגיל שגרתי, וכי הוא תוצאה של "ניסוי מבוקר" של ירי רקטות.

בינתיים מסרו גורמי ביטחון בעיראק כי שוב התרחשה מתקפת רקטות על בסיס צבאי שבו כוחות אמריקאיים, סמוך לנמל התעופה של בגדד. איראן הודיעה מצדה כי תוציא פקודות מעצר נגד 127 אנשים המעורבים לדבריה ברצח מפקד כוח קודס קאסם סולימאני לפני שנתיים מחוץ לאותו נמל תעופה בבגדד, ומסרה כי נעשו פניות לשבע מדינות - שם נמצאים, לדבריה, החשודים - כדי להסגירם.

בתוך כך, אתמול סיימה משלחת של ארגון חמאס, בראשות סגן מפקד הארגון בעזה ח'ליל אל־חיה, את ביקורה בטהרן. המשלחת השתתפה באירועים לציון שנתיים לחיסולו של סולימאני.