מהומות קשות בקזחסטן: 12 שוטרים נהרגו במהלך עימותים עם מפגינים בעיר אלמטי במדינה, כך דיווחה היום (חמישי) הטלווזייה הממלכתית. בתוך כך, המשטרה מסרה כי עשרות מתפרעים "חוסלו" בעימותים עם הכוחות בכיכר המרכזית באלמטי, העיר הגדולה ביותר בקזחסטן. 

בעקבות האירועים, חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה שהיא לא מציעה עוד טיסות סדירות לעיר אלמטי, מכיוון שהמדינה במרכז אסיה מתמודדת עם התסיסה הקשה ביותר שלה מזה למעלה מעשור.

על פי הדיווחים, נמל התעופה של אלמטי הוכרע על ידי מפגינים נגד הממשלה אתמול, מה שאילץ את ביטול הטיסות, לפני שהוא נכבש מאוחר יותר על ידי כוחות הביטחון הממשלתיים.

מהומות בקזחסטן (צילום: רויטרס)
מהומות בקזחסטן (צילום: רויטרס)

אתמול, נשיא קזחסטן, קאסים-ג'ומרט טוקאייב, הזהיר כי הוא יגיב ביד קשה להפגנות הגדולות במדינה אחרי שמפגינים הציתו את בניין העירייה באלמטי, ומצב חירום הוכרז בבירה נור-סולטן ובאזורים נוספים.

ההפגנות ברפובליקה המוסלמית שבמרכז אסיה, מהגדולות ביותר מאז העצמאות עם קריסת ברה"מ ב-1991, החלו אחרי שנהגים בעיר ז'נאווזן שבמערב המדינה מחו על הכפלת מחיר הגז הנוזלי שמשמש לתדלוק כלי רכב. ז'נאווזן גם הייתה המוקד של ההפגנות בדצמבר 2011 שבהן נורו למוות 16 מפגינים.