מועמד האופוזיציה לנשיאות קוריאה הדרומית, יון סוק-יאול, הביע תמיכה במתקפה מקדימה נגד הטילים העל קוליים של הצפון, שעות ספורות לאחר הניסוי הצפון קוריאני השני בתוך שבוע. יון, שמוביל בסקרים לקראת הבחירות בעוד חודשיים, ציין כי "יירוט הוא בלתי אפשרי" ולכן יש הצדקה למתקפה מוקדמת, אולם הוסיף כי יש לשים דגש על מאמצים דיפלומטיים וסנקציות נגד פיונגיאנג.

במחנה של מועמד המפלגה הדמוקרטית השלטת, לי ג'יאה-מיונג, גינו את דבריו של יון והתריסו כי הם "לא ראויים" וכי הם רק עלולים לגרום לצפון קוריאנים לפעול בעצמם. "הדברים יגרמו לעצבנות בקרב הדרום קוריאנים", אמר לי, בעוד אנשיו האשימו את לי בחוסר הבנה של סוגיות ביטחוניות.

גם מומחים הביעו תמיהה לגבי האמירה של יון. "די מדהים לשמוע דיבורים על הפעלת כוח קונבנציונלית נגדית, כלומר התקפה נגד כלי נשק גרעיניים עם כלי נשק קונבנציונליים", ציין ג'ושוע פולק ממכון מידלסברי למחקרים בינלאומיים.

הלילה ביצעה קוריאה הצפונית שיגור נוסף, השני בשבוע האחרון. על פי המידע שפרסמו הדרום קוריאנים, הנתונים מצביעים על כך שגם הפעם מדובר בטיל על קולי, שטס למרחק של יותר מ-700 ק"מ במהירות מאך 10 ובגובה מקסימלי של 60 ק"מ. לשם השוואה, הטיל בשבוע שעבר טס פחות מ-700 ק"מ ובמהירות של מאך 6.