בעוד הממלכה המאוחדת נערכת לחגיגות לציון 70 שנה לעלייתה של אליזבת השנייה לכס המלוכה, דחה היום שופט בניו יורק את הניסיון של בנה השלישי של המלכה, הנסיך אנדרו, לבטל את התביעה האזרחית נגדו על תקיפה מינית.

וירג'יניה רוברטס ג'ופרה (38) טענה בתביעה שהגישה באוגוסט האחרון כי החל מגיל 16, היא הייתה קורבן לסחר מיני ולהתעללות מצדו של איש העסקים הפדופיל, ג'פרי אפשטיין, שגם "הלווה אותה לגברים רבי עוצמה אחרים למטרות מיניות".

לטענתה, אחד האישים היה הנסיך אנדרו, שהיה חבר קרוב של אפשטיין ושל חברתו, גיליין מקסוול. בתביעה נטען כי הדוכס מיורק התעלל מינית בג'ופרה, שעדיין לא הייתה בת 18, או תקף אותה מינית בניו יורק, בלונדון ובאי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה.

בשבוע שעבר, נחשף ההסדר הסודי  שגובש בין ג'ופרה לבין אפשטיין בשנת 2009, ואשר במסגרתו היא קיבלה פיצויים של 500 אלף דולר. בהסכם נכתב כי ג'ופרה מסכימה "לשחרר, לזכות, לרצות ולפטור לתמיד מתביעה" את אפשטיין וגם "צדדים משניים וכל אדם או ישות אחים שעשויים היו להיכלל בתור נתבע פוטנציאל".

בשל כך, בדיון שהתקיים לאחר פרסום ההסדר, ביקש צוות ההגנה של הנסיך לבטל את התביעה בטענה שגם אנדרו יכול להיכלל בהגדרה של "נתבע פוטנציאלי". אולם בצוות התביעה מטעמה של ג'ופרה דחו זאת וגרסו כי התביעה המקורית של ג'ופרה לא כללה את הדוכס ולכן הוא לא חלק מההסדר עם אפשטיין.

היום, הודיע השופט לואיס קפלן מבית המשפט הפדרלי במנהטן כי הוא החליט לאפשר את המשך התביעה האזרחית מאחר שההסדר משנת 2009 עמום מדי. "הצדדים ניסחו לפחות שני פירושים סבירים של השפה הביקורתית", כתב בפסיקתו. "על כן, ההסכם עמום. בהתאם לכך, ההחלטה לגבי המשמעות של השפה המשחררת בהסכם מ-2009 חייבים להמתין להליכים נוספים".

קפלן הוסיף כי התביעה של ג'ופרה "אינה 'בלתי מובנת', 'עמומה' או 'דו משמעית'". "היא טוענת למקרים נבדלים של תקיפה מינית בנסיבות מסוימות בשלושה מקומות שניתן לזהותם", ציין השופט. "זה מזהה את מי שהיא מייחסת לו את התקיפה המינית".

בארמון המלוכה סירבו להגיב להחלטה, בעוד שעורך דינה של ג'ופרה, דיוויד בויז, ציין כי היא "מרוצה שמאמציו של הנסיך אנדרו להימנע ממשפט נדחו וכי הראיות לטענותיו נגדו יוצגו כעת". "היא מצפה להחלטה המשפטית לגבי הטענות האלה", אמר.