שר החוץ הפולני, זביגנייב ראו, הזהיר היום (חמישי) מפני התדרדרות המצב במזרח אירופה סביב המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, ואמר: "במשך מספר שבועות אנו עומדים בפני הסיכוי להסלמה, אך כעת אירופה בסיכון הגדול ביותר למלחמה מזה 30 שנה". זאת לאחר שדובר הקרמלין אמר על השיחות עם ארצות הברית ונאט"ו כי "הן לא היו מוצלחות".

בנוסף דובר הקרמלין התייחס לאיומי ארצות הברית, שאמרה כי "ככל שרוסיה תפלוש לאוקראינה, נטיל על מוסקבה סנקציות". דובר הקרמלין ענה בתגובה: "אנו רואים בהצעה להטיל עלינו סנקציות כניסיון נואש להפעיל לחץ על רוסיה", ואף הזהיר: "ככל שארה"ב תעשה זאת, נראה את זה כניתוק היחסים הדיפלומטים בין מוסקבה לוושינגטון."

כמו כן, בנוגע להצעות נאט"ו בשיחות על מיקומים של חיילי רוסיה בסמוך לאוקראינה, הבהירו בקרמלין שאינם מעוניינים בהתערבות חיצונית על כך, ואמרו: "אנו מציעים לנאט"ו לא להכתיב היכן לפרוס את החיילים שלנו". בנוסף נאמר במוסקבה על סיום השיחות בין המעצמות כי "אמנם ראינו כמה נקודות חיוביות אך זו לא הייתה המטרה העיקרית. רוסיה מצפה לראות תוצאות משמעותיות על השיחות ומחכה לתשובה מסודרת על ההצעות שהעלנו".

כזכור, על פי דוח מודיעין אמריקאי מתחילת החודש שעבר רוסיה תכננה לפלוש לאוקראינה בחודש זה, כאשר כבר באותה עת הציבה מעל 70 אלף חיילים בגבול, ותכננה לפרוס מעל 175 אלף חיילים שיבצעו את הפלישה. על פי ההערכות שהגיעו זאת על רקע דרישותיה של רוסיה לכך שאוקראינה לא תהפוך חלק מברית נאט"ו.