הרשויות בדרום קוריאה דיווחו היום (שישי) כי בצפון קוריאה ביצעו ניסוי בשני טילים בליסטיים. באופן חריג, זאת הפעם השלישית בתוך שבועיים שמתבצעים ניסויים מסוג זה. על פי הדיווחים שני הטילים הגיעו למרחק של כ-430 ק"מ ולגובה של כ-36 ק"מ.

כמו כן, הניסויים מגיעים לאחר שאתמול צפון קוריאה הביעה ביקורת רבה על הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על מספר בכירים צפון קוריאנים שפעלו להשגת ציוד טכנולוגי לתוכניות הטילים, וכן בשל כוונת ארצות הברית לבקש מהאו"ם להטיל עליהם סנקציות נוספות.

על פי ההערכות בארצות הברית, מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און חזר לנסות להפעיל לחץ על מדינות המערב באמצעות שיגורי הטילים לפני שיוצא משא ומתן. בצפון קוריאה טוענים כי "האמריקאים מתנהגים כמו גנגסטרים. זו זכותנו הלגיטימית להגנה עצמית, ארצות הברית מסלימה את המצב בכוונה על ידי הטלת סנקציות חדשות בכדי לבודד את צפון קוריאה".

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, אמר על שיגורי הטילים הקודמים: "זה מערער את היציבות באזור. צפון קוריאה רק מנסה למשוך תשומת לב, אבל אנחנו מאוד ממוקדים עם בעלי בריתנו דרום קוריאה ויפן כדי לוודא שהם ואנחנו מוגנים כראוי, ושלפעולותיה של צפון קוריאה יהיו השלכות".